SMERFY

Dzień dobry Smerfiki.

Gotowi do pracy? To zapraszam.

Zabawa słowna Sufit – nos – podłoga.

Zabawa jest prowadzona w dwójkach. Daje to możliwość obserwowania zachowań dziecka.

Rodzic poleca dziecku uważnie słuchać, co mówi, i wykonywać jego polecenia. Następnie kilka

razy pokazuje i wymienia nazwy, np.: nos, podłoga, sufit. Po kilku razach udaje, że się myli

– mówi np. nos, a jednocześnie pokazuje sufit. Zadaniem dziecka jest wychwycenie błędu.

Zabawę prowadzi się przez około 2 minuty.

Ćwiczenia słuchowe Zaklaszcz tak jak ja.

Dziecko słucha prostych układów rytmicznych wyklaskiwanych przez Rodzica i  powtarzają je.

Zabawa dydaktyczna Co robimy w dzień? Co robimy w nocy?

Zabawa pantomimiczna Co można robić w dzień?

Rodzic pokazuje różne czynności, a dziecko odgaduje, co dzisiaj robił. Następnie chętne dzieci

pokazują wykonywane przez siebie Rodzic odgaduje, co to za

czynności.

Zabawa orientacyjno-porządkowa Dzień – noc.

Dziecko spaceruje po sali. Na hasło Dzień naśladuje zabawy piłką (np. odbijanie, rzucanie), na

hasło Noc – układa się na dywanie i udaje, że zasypia.

Ćwiczenie graficzne Promienie słońca.

Będą nam potrzebne: kartki z żółtymi kołami, żółte kredki.

Dzieci dorysowują żółtą kredką promyki (kreski różnej długości) dookoła symbolizującego

słońce koła wyciętego z żółtego papieru i naklejonego na kartce.

To już koniec na dzisiaj. Zapraszam do zabawy na podwórku.

Miłego dnia.

Mariola Wnuk

Przejdź do treści