Dzień dobry Smerfiki.
Gotowi do pracy? To zapraszam.
Zabawa słowna Sufit – nos – podłoga.
Zabawa jest prowadzona w dwójkach. Daje to możliwość obserwowania zachowań dziecka.
Rodzic poleca dziecku uważnie słuchać, co mówi, i wykonywać jego polecenia. Następnie kilka
razy pokazuje i wymienia nazwy, np.: nos, podłoga, sufit. Po kilku razach udaje, że się myli
– mówi np. nos, a jednocześnie pokazuje sufit. Zadaniem dziecka jest wychwycenie błędu.
Zabawę prowadzi się przez około 2 minuty.
Ćwiczenia słuchowe Zaklaszcz tak jak ja.
Dziecko słucha prostych układów rytmicznych wyklaskiwanych przez Rodzica i powtarzają je.
Zabawa dydaktyczna Co robimy w dzień? Co robimy w nocy?
Zabawa pantomimiczna Co można robić w dzień?
Rodzic pokazuje różne czynności, a dziecko odgaduje, co dzisiaj robił. Następnie chętne dzieci
pokazują wykonywane przez siebie Rodzic odgaduje, co to za
czynności.
Zabawa orientacyjno-porządkowa Dzień – noc.
Dziecko spaceruje po sali. Na hasło Dzień naśladuje zabawy piłką (np. odbijanie, rzucanie), na
hasło Noc – układa się na dywanie i udaje, że zasypia.
Ćwiczenie graficzne Promienie słońca.
Będą nam potrzebne: kartki z żółtymi kołami, żółte kredki.
Dzieci dorysowują żółtą kredką promyki (kreski różnej długości) dookoła symbolizującego
słońce koła wyciętego z żółtego papieru i naklejonego na kartce.
To już koniec na dzisiaj. Zapraszam do zabawy na podwórku.
Miłego dnia.
Mariola Wnuk
Comments are closed.