Dzień dobry Smerfiki.
Zabawa integracyjna Tworzymy wspólne koło.
Dzieci inscenizują ruchem słowa.
Dzieci:
Robimy wspólne koło, podają sobie ręce i tworzą koło,
bawimy się wesoło, tupią głośno o podłogę i idą w kole w jedną stronę,
ja i ty, ty i ja, łączą się w parę z najbliżej stojącą osobą,
la, la, la, la, la. rozchodzą się.
Zabawa dydaktyczna Koła autobusu się kręcą.
Po dwa dwukolorowe koła z papieru, podzielone na pół, w różnych zestawieniach kolorystycznych.
Rodzic rozkłada jeden rząd kół, a dziecko szuka ich odpowiedników kolorystycznych i układa pod spodem. Można zaproponować zabawę z kołami na zasadzie gry w memo. Rodzic układa 3 lub 4 pary kół (kolorem do dołu), a dziecko kolejno odkrywa koła i szuka par.
Zabawa dydaktyczna Koła.
Koła w trzech kolorach, koła w trzech wzorach, komplet kół w trzech kolorach z narysowanymi różnymi wzorami: kropkami, paskami, falami.
Rodzic układa koła w trzech kolorach w szeregu, a koła we wzory w rzędzie. Rodzic rozkłada na dywanie koła w trzech kolorach z różnymi wzorami i demonstruje dziecku, jak należy ułożyć koła zgodnie z kodem, np. w pierwszym rzędzie czerwone, z kropkami, czerwone w paski, czerwone z falami. Dziecko układa koła w odpowiednich miejscach.
Zabawa masażyk – Myjnia samochodowa.
Dziecko i Rodzic to para. Dziecko jest samochodem (wykonuje klęk podparty), który wjeżdża do myjni. Rodzic klęczy z boku dziecka, wykonuje masażyk, naśladując czynności mycia auta.
Przy powtórzeniu zabawy dzieci zamieniają się rolami. Trzeba zwrócić dzieciom uwagę, aby wszystkie ruchy wykonywały delikatnie.
Czynności: Dziecko na plecach partnera:
polewanie wodą gładzi dłonią plecy,
skrapianie szamponem lekko uderza opuszkami palców,
szczotkowanie karoserii lekko drapie szybkimi ruchami,
woskowanie lekko ugniata wewnętrzną stroną dłoni,
suszenie samochodu pociera, na przemian, dłońmi,
przecieranie szyb i lusterek wykonuje okrężne ruchy masujące.
Przy powtórzeniu zabawy dzieci zamieniają się rolami z Rodzicem. Trzeba zwrócić dzieciom uwagę, aby wszystkie ruchy wykonywały delikatnie.
Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.
Prezentowanie prawidłowej artykulacji głoski sz.
Lusterko dla dziecka.
Rodzic objaśnia i pokazuje prawidłową artykulację głoski sz. Dziecko powtarza za Rodzicem głoskę sz, kontrolując w lusterku pracę języka, naśladują szum morskich fal.
Głoska sz jest głoską przedniojęzykowo-dziąsłową, powstaje przez uniesienie języka za górne zęby, do wałka dziąsłowego, z jednoczesnym zwarciem zębów i wysunięciem zaokrąglonych warg do przodu.
Ćwiczenia grafomotoryczne Fale morskie.
Duże arkusze papieru, kredki.
Dzieci kreślą fale morskie: najpierw w powietrzu (prawą ręką, lewą ręką i obiema rękami), a potem po kolei rysują je na dużych arkuszach papieru. Naśladują przy tym szum morskich fal na głosce sz.
Miłej zabawy
Mariola Wnuk
Comments are closed.