Witam Smerfiki.
Ćwiczenia grafomotoryczne – rysowanie linii łamanych.
Kartki, ołówki.
Dzieci rysują góry według instrukcji Rodzica, zaczynając od dołu kartki (np. lekko w górę, lekko w dół itp.).
Ćwiczenia słuchowe Co to za słowo?
Rodzic dzieli słowa rytmicznie (na sylaby), np. ka-pe-lusz, chus-tecz-ka, czap-ka, a zadaniem dziecka jest powiedzieć całe słowa.
Ćwiczenia dotykowe Wakacyjne akcesoria.
Mała walizka, przedmioty, które kojarzą się z wakacjami, np.: okulary przeciwsłoneczne, czapka z daszkiem, sandały, opaska do zasłonięcia oczu.
Rodzic daje do ręki dziecku z zasłoniętymi oczami dowolny przedmiot. Zadaniem dziecka jest określenie, co to jest i do czego służy. Po odsłonięciu oczu następuje weryfikacja udzielonych odpowiedzi.
Zabawa rozwijająca małą motorykę – Wakacyjny rysunek.
Tacka i piasek dla dziecka.
Rodzic daje dziecku tackę z piaskiem i prosi, aby narysowało na niej palcem plażę, morskie fale, słońce i chmury.
Zabawy badawcze z wodą – Co będzie pływać, a co nie?
Dwa szklane pojemniki z wodą (ciepłą i zimną), lekkie przedmioty (kawałek kartki, mała plastikowa nakrętka, piłeczka pingpongowa) i ciężkie przedmioty (drewniany klocek, metalowy samochodzik, mały kamyk).
Dziecko dotyka najpierw ciepłej wody, a potem zimnej wody i wspólnie z Rodzicem określają, jaka jest zwykle woda w morzu. Następnie umieszczają w jednym z pojemników kilka przedmiotów i próbują określić, dlaczego jedne toną, a inne nie.
Wniosek: Przedmioty, które są lekkie, unoszą się na wodzie, a przedmioty cięższe opadają na dno pojemnika.
Zabawa matematyczna
Pięć muszelek różnej wielkości.
Rodzic rozkłada kolejne muszelki, mówiąc, że pochodzą one znad morza. Prosi, aby dziecko opisało ich wygląd, a ułożyło je od najmniejszej do największej. Dziecko liczy muszelki od prawej strony i od lewej strony. Ustala, że bez względu na kierunek liczenia jest ich tyle samo.
Zabawa plastyczna Nad jeziorem.
Dla dziecka: niebieskie koło z papieru kolorowego, nożyczki, klej, kredki, kartki, gazety.
Rodzic prosi, aby dziecko przykleiło koło na środku kartki. Następnie z gazet wycięło lub wyrwało dowolne elementy, które mogą znajdować się nad jeziorem. Dzieci mogą także dorysować elementy.
Miłej zabawy.
Mariola Wnuk
Comments are closed.