SMERFY

Witam Smerfiki.

 Ćwiczenia grafomotoryczne – rysowanie linii łamanych.

Kartki, ołówki.

Dzieci rysują góry według instrukcji Rodzica, zaczynając od dołu kartki (np. lekko w górę, lekko w dół itp.).

Ćwiczenia słuchowe Co to za słowo?

 

Rodzic dzieli słowa rytmicznie (na sylaby), np. ka-pe-lusz, chus-tecz-ka, czap-ka, a zadaniem dziecka jest powiedzieć całe słowa.

Ćwiczenia dotykowe Wakacyjne akcesoria.

 

Mała walizka, przedmioty, które kojarzą się z wakacjami, np.: okulary przeciwsłoneczne, czapka z daszkiem, sandały, opaska do zasłonięcia oczu.

Rodzic daje do ręki  dziecku z zasłoniętymi oczami dowolny przedmiot. Zadaniem dziecka jest określenie, co to jest i do czego służy. Po odsłonięciu oczu następuje weryfikacja udzielonych odpowiedzi.

 

Zabawa rozwijająca małą motorykę – Wakacyjny rysunek.

Tacka i piasek dla  dziecka.

Rodzic daje dziecku tackę z piaskiem i prosi, aby narysowało na niej palcem plażę, morskie fale, słoń­ce i chmury.

Zabawy badawcze z wodą – Co będzie pływać, a co nie?

 

Dwa szklane pojemniki z wodą (ciepłą i zimną), lekkie przedmioty (kawałek kartki, mała plastikowa nakrętka, piłeczka pingpongowa) i ciężkie przedmioty (drewniany klocek, metalowy samochodzik, mały kamyk).

Dziecko dotyka najpierw ciepłej wody, a potem zimnej wody i wspólnie z Rodzicem określają, jaka jest zwykle woda w morzu. Następnie umieszczają w jednym z pojemników kilka przedmiotów i próbują okre­ślić, dlaczego jedne toną, a inne nie.

Wniosek: Przedmioty, które są lekkie, unoszą się na wodzie, a przedmioty cięższe opadają na dno pojemnika.

Zabawa matematyczna

 

Pięć muszelek różnej wielkości.

Rodzic rozkłada kolejne muszelki, mówiąc, że pochodzą one znad morza. Prosi, aby dziecko opisało ich wy­gląd, a  ułożyło je od najmniejszej do największej. Dziecko liczy muszelki od prawej strony i od lewej strony. Ustala, że bez względu na kierunek liczenia jest ich tyle samo.

 

Zabawa plastyczna Nad jeziorem.

Dla  dziecka: niebieskie koło z papieru kolorowego, nożyczki, klej, kredki, kartki, gazety.

Rodzic prosi, aby dziecko przykleiło koło na środku kartki. Następnie z gazet wycięło lub wyrwało dowolne elementy, które mogą znajdować się nad jeziorem. Dzieci mogą także dorysować ele­menty.

Miłej zabawy.

Mariola Wnuk

 

Przejdź do treści