SMERFY

Witajcie Smerfiki.

Zapraszam do zabawy.

Zabawa sprawnościowa Pokonaj slalom.

Do zabawy będzie nam potrzebny arkusz brystolu, marker, pudełko wielkości pudełka od zapałek.

Rodzic  rysuje trasę slalomu na kartonie. Na linii startu (początek gry), Rodzic ustawia pudełko, które dziecko przesuwa nosem, łokciem. Każde przekroczenie linii oznacza wykonanie ćwiczenia gimna­stycznego: skłon, przysiad, podskok.

Zabawa dydaktyczna Rozpoznaj kolory.

Obręcze w trzech kolorach, drobne zabawki i przedmioty w kolorach obręczy.

Segregowanie przygotowanych drobnych zabawek i przedmiotów ze względu na kolor.

Eksperyment z kolorami – Świat widziany przez różową szybkę.

Okulary przeciwsłoneczne, folie w różnych kolorach, wskaźnik laserowy, szklanka kryształowa.

Dzieci oglądają otoczenie przez różne filtry: szkła okularów, kolorowe folie i mówią, jak zmieniają się kolory. Rodzic demonstruje promień lasera przepuszczony przez szklankę.

Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę

Prezentacja prawidłowej artykulacji głoski w.

Lusterko dla dziecka.

Rodzic objaśnia i pokazuje prawidłową artykulację głoski w. Zwraca uwagę, aby podczas wymawiania głoski w nie wybrzmiewała dodatkowo głoska y. Dziecko powtarza za Rodzicem głoskę w, kontrolując w lu­sterku pracę języka.

Głoska w jest głoską wargowo-zębową, powstaje przez zbliżenie górnych zębów do dolnej wargi i wypuszczenie powietrza przez powstałą w ten sposób szczelinę. 116

Ćwiczenia oddechowe Wesoły wiaterek.

Kolorowe wstążki lub kawałki krepiny, tamburyn.

Rodzic  gra na tamburynie, a dziecko, machając wstążkami, biega po pokoju (podwórku). Kiedy dźwięk instrumentu cich­nie, dziecko zatrzymuje się i, wciągając powietrze nosem, wydmuchując je na wstążkę, tak aby się po­ruszała.

Do widzenia

Mariola Wnuk

Przejdź do treści