SMERFY

Dzień dobry Smerfiki

 

Zabawa kierowana w kąciku lalek Poranek z mamą.

Wyposażenie kącika lalek: stolik, kubeczki, talerzyki, czajniczek, plastikowe owoce i warzywa.

Rodzic zaprasza  dziecko do zabawy w kąciku lalek. Dzieci odgrywają rolę mamy i przygotowują śnia­danie dla swoich dzieci: herbatę, kanapki, płatki z mlekiem, serwują owoce lub warzywa.

Rozmowa z dziećmi Co robi moja mama?

Obrazki kobiet wykonujących różne zawody.

Rodzic rozmawia z dziećmi o pracy, jaką wykonują ich mamy. Nazywają czynności, jakie wykonują panie na obrazkach.

  • Zabawa dydaktyczna Zakupy z mamą.

Opakowania po produktach (spożywczych, chemicznych, pudełka po butach, opakowania po sprzę­cie gospodarstwa domowego, kosmetykach) reklamówki, dziecięcy koszyk sklepowy.

Dzieci wybierają do koszyka produkty, które najczęściej kupują z mamą. Nazywają produkty. Opo­wiadają, co chciałyby kupić mamie, gdyby zarabiały pieniądze.

Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę

  • Prezentacja prawidłowej artykulacja głoski t.

Potrzebne nam będzie lusterko.

Rodzic objaśnia i pokazuje prawidłową artykulację głoski t. Rodzic prezentuje głoskę t przy szeroko otwartej jamie ustnej, tak aby dziecko widziało pracę języka. Dziecko powtarza za Rodzicem głoskę t, kontrolując w lu­sterku pracę języka. Następnie powtarza sylaby: ta, to, te, tu, ty.

Głoska t jest głoską przedniojęzykowo-zębową, powstaje przez uniesieniu czubka języka za górne zęby, gdzie następuje zwarcie go z podniebieniem i lekkie opuszczenie w dół. Jeśli Rodzic zauważy, że dziecko wsuwa język między zęby w czasie artykulacji głoski t, należy skierować je do logopedy.

  • Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej Moja rodzina.

 

Rodzic prezentuje wiersz. Powtarza treść wiersza powtórnie, a dziecko powtarza fragment tekstu: ta, to, ti, ta, ti, tom! Kocham ciebie i nasz dom.

Piękny uśmiech, dobre serce;

wszystko umie zrobić sama.

Kocha mnie najbardziej w świecie.

To jest właśnie moja mama!

Ta, to, ti, ta, ti, tom!

Kocham ciebie i nasz dom.

Zawsze chętnie mi pomagasz,

kiedy jesteś obok, tato.

Z Tobą czuję się bezpiecznie.

Kocham Ciebie właśnie za to!

Ta, to, ti, ta, ti, tom!

Kocham ciebie i nasz dom.

Dom to miejsce wyjątkowe.

Może być na końcu świata!

Najważniejsza jest rodzina,

czyli mama, ja i tata!

Ta, to, ti, ta, ti, tom!

Kocham mamę, tatę, dom.

 

Ćwiczenia słuchowe Kto mieszka w tym domu?

Rodzic podaje nazwy członków rodziny, dzieląc je rytmicznie (na sylaby np. ma-ma, sio-stra) , a dzieci podają pełną nazwę. Następnie  dziecko podaje nazwy członków własnej rodziny, dzieląc je rytmicznie (na sylaby).

 

Zabawa ruchowa Mamo, mamo, ile kroków do domu?

Skakanki lub sznurek

Rodzic wyznacza start i metę za pomocą skakanek , sznurka. Dziecko stoi na starcie, a Rodzic na mecie. Dziecko zadaje pytanie: Mamo, mamo, ile kroków do domu? I odmierzają tyle kroków, ile zaproponuje Rodzic. Kiedy dziecko,  dojdzie do mety  potem pełni rolę rodzica.

Spacer

Zapraszam dzieci na łąkę na spacer razem z rodzicami.

Życzę miłej zabawy

Mariola Wnuk

 

 

 

Przejdź do treści