Dzień dobry Smerfiki
Zabawa kierowana w kąciku lalek Poranek z mamą.
Wyposażenie kącika lalek: stolik, kubeczki, talerzyki, czajniczek, plastikowe owoce i warzywa.
Rodzic zaprasza dziecko do zabawy w kąciku lalek. Dzieci odgrywają rolę mamy i przygotowują śniadanie dla swoich dzieci: herbatę, kanapki, płatki z mlekiem, serwują owoce lub warzywa.
Rozmowa z dziećmi Co robi moja mama?
Obrazki kobiet wykonujących różne zawody.
Rodzic rozmawia z dziećmi o pracy, jaką wykonują ich mamy. Nazywają czynności, jakie wykonują panie na obrazkach.
- Zabawa dydaktyczna Zakupy z mamą.
Opakowania po produktach (spożywczych, chemicznych, pudełka po butach, opakowania po sprzęcie gospodarstwa domowego, kosmetykach) reklamówki, dziecięcy koszyk sklepowy.
Dzieci wybierają do koszyka produkty, które najczęściej kupują z mamą. Nazywają produkty. Opowiadają, co chciałyby kupić mamie, gdyby zarabiały pieniądze.
Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę
- Prezentacja prawidłowej artykulacja głoski t.
Potrzebne nam będzie lusterko.
Rodzic objaśnia i pokazuje prawidłową artykulację głoski t. Rodzic prezentuje głoskę t przy szeroko otwartej jamie ustnej, tak aby dziecko widziało pracę języka. Dziecko powtarza za Rodzicem głoskę t, kontrolując w lusterku pracę języka. Następnie powtarza sylaby: ta, to, te, tu, ty.
Głoska t jest głoską przedniojęzykowo-zębową, powstaje przez uniesieniu czubka języka za górne zęby, gdzie następuje zwarcie go z podniebieniem i lekkie opuszczenie w dół. Jeśli Rodzic zauważy, że dziecko wsuwa język między zęby w czasie artykulacji głoski t, należy skierować je do logopedy.
- Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej Moja rodzina.
Rodzic prezentuje wiersz. Powtarza treść wiersza powtórnie, a dziecko powtarza fragment tekstu: ta, to, ti, ta, ti, tom! Kocham ciebie i nasz dom.
Piękny uśmiech, dobre serce;
wszystko umie zrobić sama.
Kocha mnie najbardziej w świecie.
To jest właśnie moja mama!
Ta, to, ti, ta, ti, tom!
Kocham ciebie i nasz dom.
Zawsze chętnie mi pomagasz,
kiedy jesteś obok, tato.
Z Tobą czuję się bezpiecznie.
Kocham Ciebie właśnie za to!
Ta, to, ti, ta, ti, tom!
Kocham ciebie i nasz dom.
Dom to miejsce wyjątkowe.
Może być na końcu świata!
Najważniejsza jest rodzina,
czyli mama, ja i tata!
Ta, to, ti, ta, ti, tom!
Kocham mamę, tatę, dom.
Ćwiczenia słuchowe Kto mieszka w tym domu?
Rodzic podaje nazwy członków rodziny, dzieląc je rytmicznie (na sylaby np. ma-ma, sio-stra) , a dzieci podają pełną nazwę. Następnie dziecko podaje nazwy członków własnej rodziny, dzieląc je rytmicznie (na sylaby).
Zabawa ruchowa Mamo, mamo, ile kroków do domu?
Skakanki lub sznurek
Rodzic wyznacza start i metę za pomocą skakanek , sznurka. Dziecko stoi na starcie, a Rodzic na mecie. Dziecko zadaje pytanie: Mamo, mamo, ile kroków do domu? I odmierzają tyle kroków, ile zaproponuje Rodzic. Kiedy dziecko, dojdzie do mety potem pełni rolę rodzica.
Spacer
Zapraszam dzieci na łąkę na spacer razem z rodzicami.
Życzę miłej zabawy
Mariola Wnuk
Comments are closed.