SMERFY

Znowu się widzimy drogie Smerfiki.

Zabawa matematyczna Maki, kaczeńce, niezapominajki.

Liczmany – czerwone, żółte i niebieskie kwiatki wycięte z papieru kolorowego, obręcze w tych kolo­rach, szarfy , pudełka, talerzyki……

Rodzic rozsypuje kolorowe kwiaty na dywanie – łące. Dziecko postępuje zgodnie z poleceniami Rodzica:

  • segregują kwiaty ze względu na kolor, wkładają do właściwych obręczy,
  • układają rytm z kwiatów rozpoczęty przez Rodzica: czerwony, żółty, niebieski, czerwony, żółty…
  • układają dowolne rytmy.

Nauka II i III zwrotki piosenki Mała biedroneczka https://www.youtube.com/watch?v=BeLMx4273_E.

  1. Mała biedroneczka siedem kropek miała,

na łące zielonej wesoło fruwała.

złapał ją pajączek w swoją pajęczynę.

„Uratuję cię, biedronko, a ty mi coś przynieś”.

: Biedroneczko, leć do nieba,

przynieś mi kawałek chleba.

2.Mała biedroneczka siedem kropek miała,

na łące zielonej wesoło fruwała.

Złapał ją wróbelek, niesie tę kruszynę.

„Uratuję cię, biedronko, a ty mi coś przynieś”.

: Biedroneczko, leć…

3.Mała biedroneczka siedem kropek miała,

na łące zielonej wesoło fruwała.

Złapała ją żaba i po wodzie płynie.

„Uratuję cię, biedronko, a ty mi coś przynieś”.

: Biedroneczko, leć…

Oglądanie roślin łąkowych Zielnik.

Zapraszam na spacer na łąkę. Egzemplarze zebranych roślin i przyniesionych  kwiatów łąkowych, np.: maków, konwalii, koniczyny, stokrotki, mniszka, niezapominajki, fiołka, bratka itp.

Oglądanie roślin przyniesionych z łąki, rozpoznawanie znanych dzieciom roślin i słuchanie informacji i ciekawostek opowiadanych przez Rodzica. Dzieci razem z  Rodzicem przyklejają rośliny na kartkach , i tak powstanie Zielnik.

 

Improwizacja ruchowa do muzyki poważnej Nad pięknym modrym Dunajem.

Różdżka, nagranie utworu Nad pięknym modrym Dunajem, https://www.youtube.com/watch?v=Oip1FwYLSwk.

 Rodzic czarodziejską różdżką zamienia dzieci w kwiaty, które tańczą w słońcu. Dzieci stoją w miejscu i ru­chem ciała oddają nastrój muzyki.

 

Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej Majowa łąka.

Rodzic prezentuje wiersz. Powtarza treść wiersza powtórnie, a dzieci powtarzają fragment tekstu: za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!

Majowa łąka,

pachnąca łąka;

Tu widać myszkę,

słychać skowronka…

Za, zo, ze, zu, zy

to majowe dni!

Pająk zaplata

pośród traw sieci,

a mała pszczółka

do kwiatka leci.

Za, zo, ze, zu, zy

to majowe dni!

Ważka spogląda

na dół ciekawie.

Kret nowy kopiec

wykopał w trawie.

Za, zo, ze, zu, zy

to majowe dni!

Bąk bzyczy głośno,

trzmiela szukając.

A wokół brzozy

wciąż biega zając.

Za, zo, ze, zu, zy

to majowe dni!

Na małym krzaczku

przysiadła mucha.

Z wielką uwagą

motyla słucha.

Za, zo, ze, zu, zy

to majowe dni!

I konik polnyteż nie próżnuje,

małej biedronce

kropek pilnuje.

Za, zo, ze, zu, zy

to majowe dni!

Tyle się dzieje

ciągle na łące!

Aż z ciekawością

zerka tam słońce.

Za, zo, ze, zu, zy

to majowe dni!

 

Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze Odgłosy łąki.

Dziecko biega, naśladując podany przez Rodzica odgłos zwierzęcia żyjącego na łące: konik polny – cyk, cyk; żaba – kum, kum; osa – bzzzz…; skowronek – fiu, fiu.

Ćwiczenia językowe Czerwony jak…Dzieci podają nazwy znanych im kolorów, a następnie podają nazwy przedmiotów, roślin, zwierząt, które kojarzą im się z tym kolorem, np. czerwony jak jabłko. Mogą również wymyślać nazwy nowych kolorów, odwołując się do swoich doświadczeń, np. kolor malinowy, kolor plażowy.

Miłej zabawy.

Mariola Wnuk

 

Przejdź do treści