Cześć małe Smerfiki.
Dzisiaj dalej bawimy się na łące razem z biedronką.
Ćwiczenia słuchowe Skąd ten dźwięk?
Poproszę , aby dzieci zamknęły oczy. Następnie poproszę Rodzica żeby ustawiał się w różnych miejscach pokoju wydając dźwięki (np. szum, syczenie), prosi, aby dzieci wskazały palcem, skąd dochodzi dźwięk. Po wykonaniu zadania, dzieci otwierają oczy, sprawdzają poprawność jego wykonania.
Ćwiczenia oddechowe Spokojnie oddychamy na łące.
Mała książka dla każdego dziecka.
Proszę , aby dzieci położyły się na plecach i wyobraziły sobie, że znajdują się na łące. Rodzic proponuje dzieciom, że nauczą się spokojnie oddychać. Rodzic kładzie na brzuchu dziecka książkę i określa prawidłowy tor oddechowy: wdech nosem – wydech ustami.
Wprowadzenie – omówienie wyglądu biedronki.
Obrazek biedronki, rysunek biedronki bez kropek, 7 kropek.
Proszę pokazać dzieciom obrazek biedronki z 2 oraz z 7 kropkami. Informuje dzieci, że w naszym kraju występują biedronki z 2 i 7 kropkami.
Następnie proszę pokazać dzieciom obrazki biedronki i zapytać
– Jaka jest biedronka
– Jak wygląda?
Dzieci opisują jej wygląd, swoje skojarzenia itp.
Osłuchanie ze słowami i melodią piosenki Mała biedroneczka https://www.youtube.com/watch?v=BeLMx4273_E.
- Mała biedroneczka siedem kropek miała,
na łące zielonej wesoło fruwała.
Złapał ją pajączek w swoją pajęczynę.
„Uratuję cię, biedronko, a ty mi coś przynieś”.
Ref.: Biedroneczko, leć do nieba,
przynieś mi kawałek chleba.
- Mała biedroneczka siedem kropek miała,
na łące zielonej wesoło fruwała.
Złapał ją wróbelek, niesie tę kruszynę.
„Uratuję cię, biedronko, a ty mi coś przynieś”.
Ref.: Biedroneczko, leć…
- Mała biedroneczka siedem kropek miała,
na łące zielonej wesoło fruwała.
Złapała ją żaba i po wodzie płynie.
„Uratuję cię, biedronko, a ty mi coś przynieś”.
Ref.: Biedroneczko, leć…
Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.
-Gdzie latała mała biedronka?
-Ile kropek miała mała biedroneczka?
-Jakie zwierzęta spotkała na łące?
-Co powiedziało jej każde zwierzątko?
Nauka refrenu piosenki Mała biedroneczka fragmentami, metodą ze słuchu.
Ćwiczenia oddechowe Kropki biedronki.
Dla dziecka: kontur biedronki (bez kropek), siedem czarnych kropek (kół), słomka.
Rodzic kładzie przed dzieckiem sylwetę biedronki i prosi, aby za pomocą słomki przeniosło kropki/koła na jej sylwetę.
A teraz proszę pokolorujcie biedronkę.
Miłej zabawy
Mariola Wnuk
Comments are closed.