SMERFY

Dzień dobry Smerfiki.

Zapraszam do wspólnej zabawy.

Oglądanie książek i albumów o miastach oraz o symbolach Polski.

Książki i albumy o miastach i o symbolach Polski.

Proszę pokazać  dzieciom książki i albumy, przeczytać fragmenty tekstu, dzieci opisują obrazki. Rodzic zapoznaje dzieci z symbolami narodowymi.

Ćwiczenia spostrzegawczości Segregujemy zakrętki.

Zakrętki plastikowe w różnych kolorach, pudełko, szarfy.

Rodzic kładzie przed dzieckiem pudełko z zakrętkami, a dziecko segreguje zakrętki według kolorów, wkłada­jąc je do szarf. Nazywa kolory, szacuje, jakiego koloru zakrętek jest więcej, a jakiego koloru – mniej.

Zabawa kreatywna Biało-czerwone obrazki.

Białe zakrętki i czerwone zakrętki.

Rodzic rozkłada przed dziećmi tylko białe zakrętki i czerwone zakrętki i pyta, z czym kojarzą się im te ko­lory. Dzieci mają za zadanie ułożyć przed sobą na dywanie własny obrazek z zakrętek, wykorzystując do tego tylko białe zakrętki i czerwone zakrętki. Opowiadają o tym, co ułożyły.

Posłuchajcie  Mazurka Dąbrowskiego,   https://www.youtube.com/watch?v=DevmLQmIS7k

Rodzic zapoznaje dzieci z nagraniem Mazurka Dąbrowskiego, zwracając uwagę, że to hymn naszego kraju. Proszę pokazać postawę, jaką należy przyjąć podczas słuchania i/lub śpiewania hymnu Polski.

Obrazki przedstawiające flagę Polski.

Obejrzyjcie film Polskie Symbole Narodowe dla dzieci film https://www.youtube.com/watch?v=FJ83BRqFPBA

Prezentowanie mapy Europy i sąsiadujących z Polską państw.

Mapa Europy, obrazek przedstawiający flagę Polski.

Rodzic pokazuje mapę Europy. Umieszcza na mapie, w miejscu gdzie jest Polska, naszą flagę. Podaje na­zwy sąsiadów Polski.

Ćwiczenia językowe Co może być polskie?

Rodzic podaje kilka przykładów tego, co może być polskie (np. przedszkola, szkoły, drogi, język, tańce), a następnie dzieci podają swoje przykłady tego, co kojarzy im się z Polską. Po każdym podanym przykładzie powtarzają za Rodzicem zdanie: Polski (np. język) mamy, jesteśmy Polakami!

Ćwiczenia spostrzegawczości Znajdź taką samą flagę.

Po dwie flagi każdego z państw sąsiadujących z Polską.

Zadanie dzieci polega na dopasowaniu do siebie dwóch takich samych flag. Rodzic podaje nazwę pań­stwa, z którego one pochodzą.

Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy język, wargi, żuchwę.

Lusterko dla każdego dziecka.

Proszę dać dzieciom lusterka, i  zademonstrować prawidłowe wykonanie ćwiczeń, powtarzając je kilka­krotnie.

Kolory flagiRodzic podaje kolory flagi. Gdy mówi biały – dzieci unoszą język do góry, w stronę nosa, gdy mówi czerwony – język opuszczają na dolną wargę.

Chorągiewkitak jak chorągiewki poruszają się na wietrze, tak dzieci poruszają językiem po górnej wardze, od jednego kącika ust do drugiego.

Lech, Czech, Rus jadą na koniachdzieci naśladują osobno stukot kopyt koni każdego z bohaterów le­gendy. Przyklejają szeroko ułożony język do podniebienia i odbijają go, jednocześnie ściągając wargi w dziobek i rozciągając szeroko.

Orzełdzieci wysuwają język do przodu, unosząc jego czubek do góry, i poruszają nim na boki, tak jak orzeł swymi skrzydłami.

Wędrówka po Polsceprzy szeroko otwartej jamie ustnej dzieci wysuwają język do przodu i poruszają nim do góry, w dół, w prawą stronę, w lewą stronę

Ćwiczenia małej motoryki – Polska w kolorach.

Kontur Polski namalowany na brystolu, plastelina w kolorach białym i czerwonym.Proszę przypomnijcie dzieciom, w jaki sposób należy wykonać małe kuleczki z plasteliny. Dzieci odrywają kawałeczki plasteliny, lepią z nich kuleczki i wypełniają nimi kontur Polski: białym kolorem od góry, a czerwonym od dołu.

Życzę miłej zabawy

Mariola Wnuk

 

 

 

 

Przejdź do treści