SMERFY

Dzień dobry słoneczka. Zobaczcie jaki pochmurny dzień. Chyba zabawy na podwórku dzisiaj nie będzie. Więc zapraszam Wszystkich na wspólne zajęcia.

 

Zabawa matematyczna Liczenie schodów.

Klocki lego, lub inne

Dzieci, zgodnie z instrukcją Rodzica, układają klocki schodkowo, wskazują palcem kolejne klocki i je liczą: pierwszy stopień, drugi, trzeci, czwarty, piąty (lub w zakresie swoich możliwości). Możemy zabawę przenieść na prawdziwe schody, jeżeli są w domu.

Zabawa matematyczna Liczenie pięter.

Klocki: lego , drewniane lub inne.

Dzieci układają fundament – parter dla wieży – a następnie budują wieżę z kolorowych klocków. Licząc piętra, używają liczebników porządkowych: pierwsze, drugie, trzecie, czwarte, piąte.

Brawo . Jesteście mistrzami liczenia w zakresie 5.

Rozmowa z dziećmi na temat: Do czego są potrzebne klucze?

Różne klucze do drzwi.

Dzieci oglądają różne klucze i zastanawiają się, do czego są potrzebne, np.: do otwierania i zamykania drzwi mieszkania, domu lub garażu, do kłódki, do samochodu, do zapięcia rowerowego, walizki itp.

Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy .

Prezentowanie prawidłowej artykulacji głoski d.

Lusterko dla  dziecka.

Rodzic objaśnia i pokazuje prawidłową artykulację głoski d. Prezentuje głoskę d przy szeroko otwartej jamie ustnej, tak aby dziecko widziało pracę języka. Dziecko powtarza za Rodzicem głoskę d, kontrolując w lu­sterku pracę języka. Następnie powtarza sylaby: da, do, de, du, dy.

Głoska d jest głoską przedniojęzykowo-zębową, powstaje przez uniesienie czubka języka za górne zęby, gdzie następuje zwarcie go z podniebieniem i lekkie opuszczenie w dół.

Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej Moja miejscowość.

Rodzic prezentuje wiersz i pyta dziecko: Czym różnią się domy na wsi i w mieście? Powtarza wiersz, a dziecko – fragment tekstu: Da, do, du, da, do, da, w pięknym domu mieszkam ja!

Ile bloków stoi w mieście!

Jedne duże, inne małe.

Ten jest żółty, tamten szary,

a te obok – całkiem białe.

Mkną ulicą samochody;

wszędzie pełno zakamarków.

By odpocząć od hałasu,

zawsze można iść do parku.

Da, do, du, da, do, da,

w pięknym domu mieszkam ja!

Na wsi domów jest niewiele;

spokój zwykle tam panuje.

  • Za dnia słychać śpiew skowronka,
  • nocą sowa pohukuje.

Czasem piesek przerwie ciszę,

kiedy biega po ogrodzie.

Kogut pieje, krowa muczy,

kaczka kwacze gdzieś na wodzie.

Da, do, du, da, do, da,

w pięknym domu mieszkam ja!

Czy to miasto, czy też wioska,

wielkie bloki, małe domy,

najważniejsze, by prócz domu

mieć rodzinę i znajomych!

Da, do, du, da, do, da,

w pięknym domu mieszkam ja!

 Ćwiczenie sprawności manualnej – Droga do przedszkola.

Plastelina, cerata ( gazeta, podkładka) na stół, klocki.

Dzieci lepią z plasteliny cienkie wałeczki, łączą ze sobą, tworząc wspólnie drogę na ceracie, która pro­wadzi do przedszkola zbudowanego z klocków. Droga ta jest ulepiona z równoległych wałeczków plasteliny.  

 Nauka II zwrotki piosenki Przepraszam, dziękuję  https://www.youtube.com/watch?v=Uye4KqN5sD8

 

  1. Przepraszam i dziękuję,

magiczne słowa znam

i jeszcze słowo: proszę

przypominam wam.

Ref.:  Dobre wychowanie

to jest ważna sprawa,

grzeczny bądź i miły,

taka moja rada.

 

  1. Pamiętać zawsze musisz,

gdy obiad smaczny jesz,

że mlaskać nie wypada,

dobrze o tym wiesz.

 

Ref.: Dobre wychowanie…

Życzę miłej zabawy, i dziękuję za Wasze prace. Są naprawdę piękne. Jestem z Was dumna.

 

Pozdrawiam cieplutko

Mariola Wnuk

Przejdź do treści