Cześć Smerfiki.
Czy wszystko udało się wczoraj zrobić? Myślę, że tak, a nawet jeśli nie udało się wszystko to na pewno dzisiaj się lepiej postaracie.
Ćwiczenie za słoikiem.
Potrzebne nam będą dwa słoiki: w jednym jest czysta woda, aw drugim brudna (można celowo ją zabrudzić, np. Ziemią).
Dziecko ogląda oba słoiki. Zastanawia się, gdzie jest czysta woda, a gdzie brudna. Na koniec Rodzic zadaje pytanie: Z którego słoika napiłbyś się wody? Dlaczego?
Słuchanie piosenki https://www.youtube.com/watch?v=klBjyH7hyIg
Proszę odpowiedzcie teraz na pytania.
– Co robią kominy wielkie fabryk?
– Jak myślicie – dlaczego do rzek płynie brudna woda?
– Co to tylko smog?
– Dlaczego w rzece jest coraz mniej rybek?
-Czy tak ważne jest, żeby zabrać się do nas była czysta?
– Czy melodia tej piosenki zachęca do maszerowania czy do stania?
Nauka refrenu wysłuchanej piosenki Piosenka ekologiczna.
Zabawa sensoryczna Drzewa iglaste, drzewa liściaste .
Czy zabawę będzie nam potrzebne: liście, igły drzew, przepaska.
Proszę zaprezentować dziecku liście i igły z drzew. Proszę wytłumaczyć, że drzewo liściaste ma liście, a drzewo iglaste –igły. Dziecko ma założoną przepaskę na oczy. Za pomocą dotyku odgaduje, czy ma w ręce fragment drzewa iglastego czy liściastego. Opisuje również swoje wrażenia dotykowe (używając np. Słów: kłuje, jest gładki, jest niemiłe w dotyku, bo … itp.)
Zabawa dydaktyczna Zwierzęta leśne .
Do zajęć będzie nam potrzebne: obrazki zwierząt leśnych (dzika, lisa, wilka itp.) I innych (żyrafy, słonia, kota itp.), Dwie szarfy (jeśli nie macie szarf mogą być pojemniki…).
Proszę rozłożyć dwie szarfy. Proszę aby dziecko, w jednej umieściło obrazki żyjące na co dzień w lesie, aw drugiej – pozostałe obrazki zwierząt. Po wykonaniu zadania zadania zwierzęta z obrazków się w obu szarfach.
Burza mózgów: Dlaczego zwierzęta wody?
Potrzebne nam będzie: arkusz brystolu (kartka z bloku), flamaster.
Proszę zadać dziecku pytanie: Dlaczego zwierzęta wodne? Proszę napisać wszystkie odpowiedzi na arkuszu brystolu. Następnie ponownie je odczytać i la z dzieckiem zastanowić się, co zrobić, żeby zrobić, np. w lesie, miały dostęp do wody (to, co zrobić, żeby woda w różnych miejscach była czysta).
Praca plastyczna Mój wymarzony las.
Dla dziecka: kartka, kredki.
Dziecko maluje swój wymarzony las (bez śmieci, ze starami).
Utrwalanie refrenu piosenki Piosenka ekologiczna https://www.youtube.com/watch?v=klBjyH7hyIg
Życzę miłej zabawy.
Mariola Wnuk
Comments are closed.