SMERFY

Cześć Smerfiki.

Czy wszystko udało się wczoraj zrobić? Myślę, że tak, a nawet jeśli nie udało się wszystko to na pewno dzisiaj się lepiej postaracie.

Ćwiczenie za słoikiem.

Potrzebne nam będą dwa słoiki: w jednym jest czysta woda, aw drugim brudna (można celowo ją zabrudzić, np. Ziemią).

Dziecko ogląda oba słoiki. Zastanawia się, gdzie jest czysta woda, a gdzie brudna. Na koniec Rodzic zadaje pytanie: Z którego słoika napiłbyś się wody? Dlaczego?

 

Słuchanie piosenki https://www.youtube.com/watch?v=klBjyH7hyIg

Proszę odpowiedzcie teraz na pytania.

Co robią kominy wielkie fabryk?

Jak myślicie – dlaczego do rzek płynie brudna woda?

Co to tylko smog?

Dlaczego w rzece jest coraz mniej rybek?

-Czy tak ważne jest, żeby zabrać się do nas była czysta?

– Czy melodia tej piosenki zachęca do maszerowania czy do stania?

Nauka refrenu wysłuchanej piosenki Piosenka ekologiczna.

Zabawa sensoryczna Drzewa iglaste, drzewa liściaste .

Czy zabawę będzie nam potrzebne: liście, igły drzew, przepaska.

Proszę zaprezentować dziecku liście i igły z drzew. Proszę wytłumaczyć, że drzewo liściaste ma liście, a drzewo iglaste –igły. Dziecko ma założoną przepaskę na oczy. Za pomocą dotyku odgaduje, czy ma w ręce fragment drzewa iglastego czy liściastego. Opisuje również swoje wrażenia dotykowe (używając np. Słów: kłuje, jest gładki, jest niemiłe w dotyku, bo … itp.)

 

Zabawa dydaktyczna Zwierzęta leśne .

Do zajęć będzie nam potrzebne: obrazki zwierząt leśnych (dzika, lisa, wilka itp.) I innych (żyrafy, słonia, kota itp.), Dwie szarfy (jeśli nie macie szarf mogą być pojemniki…).

Proszę rozłożyć dwie szarfy. Proszę aby dziecko, w jednej umieściło obrazki żyjące na co dzień w lesie, aw drugiej – pozostałe obrazki zwierząt. Po wykonaniu zadania zadania zwierzęta z obrazków się w obu szarfach.

Burza mózgów: Dlaczego zwierzęta wody?

Potrzebne nam będzie: arkusz brystolu (kartka z bloku), flamaster.

Proszę zadać dziecku pytanie: Dlaczego zwierzęta wodne? Proszę napisać wszystkie odpowiedzi na arkuszu brystolu. Następnie ponownie je odczytać i la z dzieckiem zastanowić się, co zrobić, żeby zrobić, np. w lesie, miały dostęp do wody (to, co zrobić, żeby woda w różnych miejscach była czysta).

Praca plastyczna Mój wymarzony las.

Dla dziecka: kartka, kredki.

Dziecko maluje swój wymarzony las (bez śmieci, ze starami).

Utrwalanie refrenu piosenki Piosenka ekologiczna https://www.youtube.com/watch?v=klBjyH7hyIg

 

Życzę miłej zabawy.

Mariola Wnuk

 

 

 

 

Przejdź do treści