Witam Was małe Smerfiki.
W tym zajmiemy się dbaniem o naszą planetę Ziemię i przyrodę.
Zaczniemy od nauki segregowania.
Segregowanie klocków według jednej cechy (kolor, wielkość, rodzaj).
Klocki zaopatrzenie, pojemniki / obręcze na klocki.
Proszę posegreguj klocki według cech, np. wielkości (małe – duże – średnie), kolor lub rodzaj. Dziecko porównuje liczebność klocków, szacuje, których klocków jest mniej, a których więcej. Na koniec tworzenia budowle z klocków branowych.
Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.
Lusterko dla dziecka.
Proszę dać dziecku lusterko. Proszę zademonstrować prawidłowe wykonanie, powtarzając je kilkakrotnie.
Rzeka – dziecko naśladuje łódkę płynącą po rzece od brzegu do brzegu – poruszając się językiem pomiędzy kursymi kącikami ust. Następnie naśladując odgłos rzeki: śliwka, śliwka, śliwka .
Rybki – dziecko naśladuje rybki, które wyskakują z wody – unosząc czubek języka w stronę nosa, a po chwili opierając go o górne zęby, kilkakrotnie powtarzając ten ruch.
Pszczółki – dziecko naśladuje ruchy latających pszczół – opierajc język o wewnętrzną stronę górnych zębów, a następnie język opada do wewnętrznej strony dolnych zębów.
Miód – dziecko naśladuje misia, który zjadł baryłkę miodu i oblizuje się po jego zjedzeniu – prowadzi język okrężnym po górnej i po cenie wardze.
Czyste powietrze – dziecko wdycha świeże powietrze – wciąga powietrze nosem i wypuszcza ustami.
Wąż – wśród trawy sunie wąż , dziecko naśladuje odgłos syczenia węża na głosce sssssss – opierając język o dolne zęby, rozciągając wargi szeroko – jak do uśmiechu. Kontrolując w lusterku, czy język nie wychodzi przed zęby.
Rozwiązywanie zagadki B. Szelągowskiej Śmieci.
Rodzic recytuje zagadkę i prosi dziecko o rozwiązania rozwiązania.
O porządek trzeba dbać,
wie o tym także dzieci.
Wykonuj odpowiednie worków
każdy w sprzedaży… (śmieci)
Teraz posłuchajcie piosenki https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE
Proszę o powiedz o czym jest piosenka?
Słuchanie opowiadania E. Stadmüller Smok Segregiusz.
Smok Segregiusz był niezwykle sympatycznym bajkowym smokiem. Uwielbiał bawić się tym, co inni uważali za śmieci. Kartonowe królestwo zamieniał w domki dla lalek albo rycerskie zamki. Plastikowe butelki oklejał błyszczącą folią i wykorzystywał jako wieże albo robił z nich rakiety. Kolorowe zakrętki z radością ustawial jako pionki w grach planszowych, które sam wymyślał. Z puszek robił grzechotki, ze wstępnego rękawiczek – maskotki… Nigdy się nie nudził. Zazwyczaj chodził uśmiechnięty, a gdy wpadał na kolejny zwariowany pomysł – podskakiwał z radości. Jednego Segregiusz nie mógł zrozumieć. Gdy widoczne powyrzucane byle gdzie papierowe torebki, puszki czy reklamówki, w jego oczach pojawiał się smutek.
– Czemu ludzie wyrzucają takie udogodnienia zabawki? – rozmyślał. – Jeśli już nie chcą się nimi bawić, to przecież są pojemniki na papier, metal czy szkło. Na pewno ktoś wie, jak takie skarby wykorzystaj… O, znowu ktoś pomylił trawnik ze śmietnikiem i park nie jest już taki ładny jak był. Czy naprawdę tak trudno trafić papierkiem do kosza?
– Czy myślisz o tym samym co ja? – spytała senna wróżka Gwiazduszka, pojawiła się nie wiadomo skąd i przysiadła smoka, na parkowej ławeczce.
Segregiusz spojrzał na porozrzucane wszędzie śmieci i westchnął ciężko.
– Wymyśl jakąś jakąś zabawę, która nauczy wrzucania papierków do kosza – zaproponowała Gwiazduszka – a ja postaram się, aby ten pomysł przyśnił się jakiemuś dziecku.
– Radzmy – zgodził się smok.
– Tato, tato! – zawołał Olek, gdy tylko otworzył oczy. – Śniło mi się, że wygrał wielki turniej.
– Rycerski? – zainteresował się tato.
– Jasne, że rycerski – kiwnął głową Olka. – Miałem na sobie srebrną zbroję, hełm z pióropuszem i walczyłem… ze śmieciami.
– Z czym? – oczy taty zrobiły się okrągłe ze zdumienia.
– Te śmieci chciały zasypać cały świat, a ja im na to nie pozwoliłem – oświadczył dumnie rycerz z przedszkolnej grupy Tygrysków.
– Jestem z ciebie dumny – oświadczył tato i uścisnął Olkowi prawicę.
– Ten bałagan na trawnikach do rzeczywistych problemów – rozmyślał, jadąc do pracy. – Akurat projektował szkołę, a jego kolega – architekt krajobrazu – głowił się nad tym, jak urządzić plac zabaw dla przedszkolaków i park atrakcje sportowe dla dzieci.
– Tylko pamiętaj o koszach na śmieci – przypomniał mu tato, tylko wszedł do biura.
Pan Zbyszek kiwnął głową i po paru godzinach przy plaży gotowe szkice. Kosze w kształcie smoków, rakiet, wieżycznie pasowały do sportowych boisk i huśtawek.
– Niech dorosłych uczą dzieci, gdzie wyrzucać śmieci śmieci – podsumowanie jego pracę tato.
Odpowiedz na pytania :
Co lubił robić smok Segregiusz?
– Co smuciło smoka?
– Jaki sen miał Olek?
– Dlaczego należy wyrzucać śmieci do kosza?
– W jaki sposób możemy przewlekłe przyrodę?
Zabawa Segregowanie śmieci.
Będą nam potrzebne kolorowe worki na śmieci: niebieski, żółty, zielony, brązowy i czarny.
Proszę rozłożyć na podatność śmieci i poprosić dziecko o w ich posegregowaniu do pomocy odpowiednich worków. Rodzic logo 5 kolorów worków, mówi i pokazuje, co należy wkładać do koloru. Kolor niebieski – , kolor zielony – szkło, kolor żółty – metal i plastik, kolor brązowy – odpady biodegradowalne, kolor czarny – odpady zmieszane.
Proszę przeczytać dziecku wiersz Kosz na śmieci , dziecko próbuje powtarzać wiersz. Następnie dziecko jeśli ktoś chce z abonamentu ze śmieci, mówi, czy trzeba worka trzeba go włożyć. Rodzic pomaga, jeśli dziecko dziecka jest błędna. dzieci powtarzają wiersz.
Kosz się zawsze bardzo smuci,
gdy ktoś obok rzuci.
Pamiętają wszystkie dzieci,
by do kosza wrzucać śmieci!
Zabawy twórcze z zastosowaniem gazet.
Gapienie się.
Proszę dać dziecku stare gazety i zadać pytanie: Co możemy zrobić ze starej gazety?
Dziecko daje pomysły i rozwiązania je wykonują, np. rolują gazetę, wyświetlanie lunetę i oglądają przez nią świat; dmuchają na gazetę trzymaną w jednej dłoni; zgniatają ją w kulkę i podrzucają do góry; rozwijają się gazetę i ją prostują; kładą na obunóż i przeskakują przez gazetę obunóż; klaszczą w dłonie, lekturę gazetową; szeleszczą nią; uderzają w gazetę rytmicznie, jednym palcem.
Wykonanie czapki z gazety techniką origami.
Strona gazety dla dziecka.
Dzieci rozwinięte wraz z Rodzicem czapkę z gazety. Rodzic pokazuje każdy ruch i pomaga dziecku na każdym etapie:
- złożenie kartek na pół,
- odwrócenie linii złożenia do góry,
- złożenie górnych rogów z obu stron do linii środka,
- zagięcie ceny linii ku górze,
- odwrócenie karty i napisy zagięcie linii górskich dróg górskich.
- Brawo udało się.
- Zabawa ruchowa z opcją celowania – Rzut do kosza.
Gazeta dla dziecka, kosz.
Dziecko zgniata gazety w kulki. Podrzut je do góry i starają się złapać. Następnie Rodzic stawia na środku kosz. Zadaniem dziecka jest rzucić / trafić swoją kulą do kosza.
Życzę miłej zabawy
Mariola Wnuk
Comments are closed.