Skrzydlaci przyjaciele

Dzień dobry 🙂

Edukacja polonistyczno – przyrodnicza – 2 godz.

Na początku dzisiejszych zajęć otwórzcie podręcznik na str. 23, przyjrzyjcie się ilustracji i powiedzcie jakie ptaki widzicie na pierwszym planie? (dzięcioły)

Proszę teraz rodziców o przeczytanie dzieciom krótkiej informacji o dzięciołach.

Dzięcioł zamieszkuje wykute przez siebie dziuple w drzewach. Para dzięciołów dzieli pracę między sobą, tak jak i później wysiadywanie i karmienie od 5 do 9 piskląt, które wykluwają się z jaj złożonych w maju. Jedno z piskląt stale wygląda z dziupli, wypatrując rodziców z pokarmem. Dzięcioły odżywiają się głównie owadami i ich larwami, które często wydobywają z pni drzew. Zimą, gdy trudno o owady, odżywiają się nasionami sosny i świerku, słoninką i owocami pozostałymi na drzewach i krzewach.

Oglądnijcie teraz krótki film pt.” Dzięcioł”. Proszę zwróćcie uwagę na początek filmu. Dzięcioł przynosi orzecha, umieszcza go w zagłębieniu w pniu wierzby i potem uderzając dziobem – co będzie słychać, dostaje się do środka… Dzięcioł – YouTube (około 3min.)

Teraz poznacie spółgłoskę miękką dzi, Dzi. Przeczytajcie wyrazy napisane na lewym marginesie w podręczniku na str. 23. Podzielcie na głoski i sylaby wyrazy: dźwięki i dzioby. Ustalcie, jaka głoska występuje po spółgłosce miękkiej dź i dzi. Pamiętajcie, że w przypadku głoski dzi litera i pełni rolę zmiękczenia. Podajcie przykłady wyrazów, które rozpoczynają się głoską dzi, mają tę głoskę w środku i na końcu. Wyszukajcie w tekście wyrazy, w których występuje dzi i przeczytajcie je. Nauczcie się pięknie czytać ten tekst.                                                                      Notatka w zeszycie. Napiszcie Lekcja i narysujcie obrazek zaczynający się głoską dzi, napiszcie małe i wielkie literki dzi, Dzi. Na bieżąco uzupełniajcie książkę do kaligrafii.

W ćwiczeniówce na str. 25 wykonajcie ćwiczenia 1-2 według poleceń. Na str. 26 wykonajcie ćwiczenia 3-4.               W ćwiczeniu 4 uzupełnijcie zdania wyrazami z ramki i przepiszcie tekst do zeszytu.

A teraz proszę rodziców o przeczytanie dzieciom tekstu informacyjnego pt. “Co fruwa, a co lata” w podręczniku       na str.24. Udzielcie odpowiedzi na pytania zawarte pod tekstem.                                                                                          W wolnym czasie poćwiczcie pisanie – Pisownia “dzi” https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/89f0988b296f7854e72cc39f175f96d0_/index.html

Edukacja matematyczna – 1 godz.

Ćwiczenia rachunkowe w zakresie 20, obliczenia pieniężne i zegarowe – wykonajcie ćwiczenia 1-6 na str. 48 – 49     w ćwiczeniówce.

Drodzy uczniowie, bardzo Wam dziękuję za pracowitość i wytrwałość. Jesteście bardzo dzielni, pracując tak pięknie w domu. Jestem z Was niezwykle dumna 🙂

Miłej nauki. Pozdrawiam serdecznie 🙂

Przejdź do treści