Rewalidacja indywidualna

Dzień dobry,

Dzisiaj mamy  ostatnie zajęcia.

Temat-  Ćwiczenia usprawniające spostrzeganie i koordynację wzrokowo ruchową

Wykonaj poniższe ćwiczenia.

Na co się wymieniamy?

1. Połączcie wyrazy w pary, tak, aby w dobranych słowach ę wymieniło się na ą.

pięć, dąć, piątka, węzeł, sąd, dętka, mędrzec, wiązać,
węże, głębia, sędzia, mądry, wąż, głąb

2. Dopiszcie do podanych słów wyrazy pokrewne, w których głoski ą i ę się wymieniają.
dąb –……………………………………..
ząb – ……………………………………..
księga – …………………………………
pięć – …………………………………….
rząd – …………………………………….
pamiątka – ……………………………..

Wskazówka: pierwsza i ostatnia litera są na właściwym miejscu, pozostałe należy uporządkować.

Materiał dla ucznia:
a)
r ą o d z n s y
b)
p c o z r w y y
c)
o o p w a n n a y
d)
o o s ż t n r y
e)
h d a r y
f)
z u a m r i o a z ł y

Dopisz przymiotniki.

a) mieć głowę na karku –
b) być w gorącej wodzie kąpanym –
c) mieć stalowe nerwy –
d) dmuchać na zimne –
e) mieć rogatą duszę –
f) zadzierać nosa –

GDZIE-TAKI-SAM-ODWRÓCENIA GDZIE-TAKI-SAM-ODWRÓCENIA

Pozdrawiam. życzę Ci bezpiecznych wakacji.

Przejdź do treści