Dzień dobry :)
edukacja polonistyczna – 2 godz.
Posłuchajcie uważnie tekstu czytanego przez rodziców w podręczniku na str. 22 i udzielcie odpowiedzi na pytania: Jakie ptaki słychać było w lesie? Jakie ptaki są na ilustracjach? (wilgi, słowik, szpak, dudek, sikorki, dzięcioły) Jak w opowiadaniu są nazwane dźwięki wydawane przez ptaki? (gwizdy i trele, szczebiot, kukanie, stukanie, śpiew). A teraz posłuchajcie, jak wspaniale brzmią te dźwięki koncert ptasi
Wyszukajcie w tekście nazwy ptaków. Odczytajcie wyrazy napisane na lewym marginesie w podręczniku, podzielcie je na głoski i sylaby. Określcie rodzaj głosek występujących po głosce dź w tych wyrazach (ustalenie, że są to spółgłoski). Przypomnijcie sobie, w jaki sposób zmiękczamy głoski przed spółgłoskami, jeśli nie słychać po nich samogłoski i. Wyodrębnijcie z tekstu w podręczniku wyraz dźwięk, zwróćcie uwagę na spółgłoskę występującą po głosce dź. Nauczcie się pięknie czytać ten tekst. Otwórzcie ćwiczeniówki na str. 23. Podzielcie na głoski i sylaby wyrazy: dźwigi, wiedźma, dźwięki. Napiszcie dwuznak dź w izolacji i w wyrazach. Nazwijcie obrazki i otoczcie pętlą te, w których słychać dź – ćwiczenie 1. Uzupełnijcie zdania wyrazami dobranymi z ramki – ćwiczenie 2 .
Prześlijcie zdjęcie pracy wykonanej w zeszycie ćwiczeń na stronie 23 do środy 06.05.2020r.
Omówcie teraz ilustrację na str. 24. Wklejcie ramki z odgłosami w odpowiednich miejscach – ćwiczenie 3. Wskażcie odgłos zakłócający leśną ciszę. Porozmawiajcie z rodzicami na temat zasad zachowywania się w lesie, wskażcie dźwięki nieprzyjazne dla leśnych zwierząt. Udzielcie rad ludziom wybierającym się do lasu. Ułóżcie i napiszcie zdanie z rozsypanki wyrazowej – ćwiczenie 4 .
Notatka w zeszycie. Napiszcie Lekcja i narysujcie w zeszycie obrazek, którego nazwa zaczyna się na dź. Napiszcie małe i wielkie literki dź, Dź. Uzupełnijcie książkę do kaligrafii.
edukacja matematyczna- 1 godz.
Obliczenia pieniężne.
Przypomnijcie sobie, jakie znacie monety i banknoty do 20 złotych. Wykonajcie kartoniki z banknotami 10 zł i 20 zł (po kilka sztuk ) i kółeczka z monetami 1 zł, 2 zł, 5 zł ( również po kilka sztuk ). Pobawcie się z dorosłymi w zabawę „Kupujemy, sprzedajemy”. Kupujcie i sprzedajcie owoce, lalki, samochody, misie itp., posługując się monetami i banknotami od 1 zł do 20 zł. Wcześniej wspólnie z dorosłymi ustalcie ceny, np. owoc – 3 zł, samochód – 12 zł, lalka – 15 zł, miś – 18 zł. Najpierw dziecko robi zakupy u dorosłego, dopóki nie wyda wszystkich pieniędzy, a potem następuje zmiana. W razie potrzeby sprzedawca wydaje resztę. Na koniec dziecko sprawdza, co udało mu się kupić za 20 zł. Zabawę można powtórzyć kilka razy.
Otwórzcie ćwiczeniówki do matematyki i wykonajcie zadania 1 – 5 ze str. 46 – 47.
zajęcia komputerowe – 1 godz.
Rodzice porozmawiajcie z dziećmi o pisaniu na klawiaturze; zapytajcie, czy lubią w ten sposób pisać i czy wiedzą, jak, korzystając z klawiatury, napisać wielką literę.
– Uruchomcie teraz edytor tekstu MS Word i napiszcie w nim zdanie z ćwiczenia 1 na str. 44 – Karol lubi ser i kanapki z salami., a następnie litery podane w drugiej części polecenia – a, e, s, c, n, o, l, z.
– Po wykonaniu tego zadania odszukajcie na klawiaturze klawisze Alt; gdy wskażecie obydwa, wpiszcie ponownie te same litery, ale z wciśniętym prawym klawiszem Alt i obserwujcie wyniki swojej pracy (zwróćcie uwagę na informacje w podręczniku zamieszczone na zielonym tle str. 44). – Po jej skończeniu odpowiedzcie na pytanie, czy napisałeś wszystkie polskie litery (z ogonkiem, kreseczką i kropką), a jeśli nie – to której brakuje? Macie rację – brakuje litery ź. Czy wiecie, jak napisać tę literę? – należy jednocześnie wcisnąć klawisze Alt i X;
Wykonajcie teraz ćwiczenie 2 na str. 44 polegające na napisaniu w programie MS Word zdań: Karol kupił masło i chałwę. Młode źrebię skacze po łące.
Na koniec wykonajcie ćwiczenie 3 str.45, w którym należy wkleić właściwe klawisze z wyklejanki.
Miłej nauki. Pozdrawiam :)
Comments are closed.