Witajcie kochani.😊
edukacja polonistyczna – 2 godz.
Posłuchajcie uważnie tekstu czytanego przez rodziców w podręczniku na str. 22 i udzielcie odpowiedzi na pytania, np. Jakie ptaki słychać było w lesie? Jakie ptaki są na ilustracjach? (wilgi, słowik, szpak, dudek, sikorki, dzięcioły) Jak w opowiadaniu są nazwane dźwięki wydawane przez ptaki? (gwizdy i trele, szczebiot, kukanie, stukanie, śpiew). A teraz posłuchajcie, jak wspaniale brzmią te dźwięki koncert ptasi
Wyszukajcie w tekście nazwy ptaków. Odczytajcie wyrazy napisane na lewym marginesie w podręczniku, podzielcie je na głoski i sylaby. Określcie rodzaj głosek występujących po głosce dź w tych wyrazach (ustalenie, że są to spółgłoski). Przypomnijcie sobie, w jaki sposób zmiękczamy głoski przed spółgłoskami, jeśli nie słychać po nich samogłoski i. Wyodrębnijcie z tekstu w podręczniku wyraz dźwięk, zwróćcie uwagę na spółgłoskę występującą po głosce dź. Nauczcie się pięknie czytać ten tekst. Otwórzcie ćwiczeniówki na str. 23. Podzielcie na głoski i sylaby wyrazy: dźwigi, wiedźma, dźwięki. Napiszcie dwuznak dź w izolacji i w wyrazach. Nazwijcie obrazki i otoczcie pętlą te, w których słychać dź ( ćwicz. 1 ). Uzupełnijcie zdania wyrazami dobranymi z ramki ( ćwicz. 2 ). Zróbcie zdjęcie całej str.23 i przyślijcie na maila do środy 6.05. 2020. Przypominam, że informację zwrotną na temat wszystkich prac dzieci ocenianych w danym tygodniu będę przesyłała Państwu po weekendzie (w poniedziałek następnego tygodnia).
Omówcie ilustrację na str. 24. Przyklejcie ramki z odgłosami w odpowiednich miejscach ( ćwicz. 3 ). Wskażcie odgłos zakłócający leśną ciszę. Porozmawiajcie na temat zasad zachowywania się w lesie, wskażcie dźwięki nieprzyjazne dla leśnych zwierząt. Udzielcie rad ludziom wybierającym się do lasu. Ułóżcie i napiszcie zdanie z rozsypanki wyrazowej ( ćwicz. 4 ). Narysujcie w zeszycie obrazek, którego nazwa zaczyna się na dź. Napiszcie małe i wielkie literki dź. Dź. Uzupełnijcie książkę do kaligrafii.
edukacja matematyczna- 1 godz.
Obliczenia pieniężne. Przypomnijcie sobie, jakie znacie monety i banknoty do 20 złotych. Wykonajcie kartoniki z banknotami 10 zł i 20 zł (po kilka sztuk ) i kółeczka z monetami 1 zł, 2 zł, 5 zł ( również po kilka sztuk ). Pobawcie się z dorosłymi w zabawę „Kupujemy, sprzedajemy”. Kupujcie i sprzedajcie owoce, lalki, samochody, misie itp., posługując się monetami i banknotami od 1 zł do 20 zł. Wcześniej wspólnie z dorosłymi ustalcie ceny, np. owoc – 3 zł, samochód – 12 zł, lalka – 15 zł, miś – 18 zł. Najpierw dziecko robi zakupy u dorosłego, dopóki nie wyda wszystkich pieniędzy, a potem następuje zmiana. W razie potrzeby sprzedawca wydaje resztę. Na koniec dziecko sprawdza, co udało mu się kupić za 20 zł. Zabawę można powtórzyć kilka razy. Otwórzcie ćwiczeniówki do matematyki i wykonajcie zad. 1 – 5 ze str. 46 – 47.
zajęcia komputerowe – 1 godz.
Rodzice porozmawiajcie z dziećmi o pisaniu na klawiaturze. Czy lubicie w ten sposób pisać i czy wiecie, jak, korzystając z klawiatury, napisać wielką literę?
Uruchomcie teraz edytor tekstu MS Word i napiszcie w nim zdanie z ćwiczenia 1 na str. 44 (Karol lubi ser i kanapki z salami.), a następnie litery podane w drugiej części polecenia (a, e, s, c, n, o, l, z).
Po wykonaniu tego zadania odszukajcie na klawiaturze klawisze Alt. Gdy wskażecie obydwa, wpiszcie ponownie te same litery, ale z wciśniętym prawym klawiszem Alt. Obserwujcie wyniki swojej pracy. Po jej skończeniu odpowiedzcie na pytanie, czy napisaliście wszystkie polskie litery (z ogonkiem, kreseczką i kropką), a jeśli nie – to której brakuje? Macie rację – brakuje litery ź. Czy wiecie, jak napisać tę literę? (należy jednocześnie wcisnąć klawisze Alt i X). Wykonujcie teraz ćwicz. 2 polegające na napisaniu w programie MS Word zdań: Karol kupił masło i chałwę. Młode źrebię skacze po łące. Następnie wykonajcie ćwicz. 3 str. 45, w którym należy wkleić właściwe klawisze z wyklejanki.
w –f – 1 godz.
Dzisiaj proponuję Wam klika gier i zabaw ruchowych rozwijających zręczność i koordynację ruchową. Możecie się pobawić z rodzeństwem lub rodzicami.
- „Bociany i jaskółki” – zabawa ruchowa z elementem równowagi.
Dzieci swobodnie biegają, naśladując latanie ptaków. Na hasło Bociany! – stają na jednej
nodze, rozkładają ręce na boki i starają się przez chwilę utrzymać równowagę. Na hasło
Jaskółki! – przez chwilę stoją na jednej nodze i „robią jaskółkę” (pochylają się do przodu,
odchylają ręce od tułowia i unoszą wyprostowaną drugą nogę, tak by tworzyła z tułowiem
linię prostą.
- „Walka kogutów” – zabawa z elementem mocowania się i równowagi.
Dzieci w parach stoją naprzeciwko siebie. W pierwszej wersji podskakują na jednej nodze i starają
się przepchnąć partnera dłońmi wspartymi na jego dłoniach, zmuszając go do podparcia
się podniesioną nogą. W drugiej wersji dzieci w przysiadzie, podskakując na dwóch nogach,
pchają się dłońmi, starając się przepchnąć przeciwnika poza wyznaczony teren.
- „Jastrząb i kury” – zabawa ruchowa z elementem biegu.
Dziecko („jastrząb”) na sygnał wybiega z „gniazda” i chwyta inne dzieci („kury”). Jeżeli
„kura” zdąży przysiąść i schować głowę między kolana, „jastrząb” nie może jej złapać. Złapane
„kury” zostają „jastrzębiami” i biorą udział w chwytaniu „kur”. Wygrywają dzieci, którym
najdłużej uda się uniknąć schwytania.
- „Chód bociana” – zabawa uspokajająca.
Dzieci maszerują po okręgu, unosząc wysoko kolana (jak bocian brodzący po podmokłej łące).
Życzę Wam miłej nauki i zabawy.😊
Comments are closed.