Psychologia

Zabawy wspierające rozwój dziecka

Polecam gorąco zabawy

  • zabawy sensoryczne, a wśród nich:

– ścieżki sensoryczne, tory przeszkód,

– zabawy masami plastycznymi – moja sprawdzona masa

(która w zależności od proporcji użytych składników albo bardziej przypomina ciastolinę albo piasek kinetyczny; nie wymaga podgrzewania, produkty wystarczy połączyć) jest trójskładnikowa: pianka do golenia(lub odżywka do włosów), mąka ziemniaczana oraz farby plakatowe.

Szczegółowe opisy i zdjęcia tych zabaw znajdą Państwo w następującym artykule:

https://www.charezinska.pl/5-najlepszych-i-ulubionych-zabaw-sensorycznych/

 

  • zabawy ruchowe z dziećmi: wspólne zabawne ćwiczenia, np. naśladowanie postaci, ciągu czynności, gry, w których na komendę trzeba się zatrzymać np. pająk i muchy (dzieci biegają naśladując muchy , zatrzymują się na słowa: „Pająk idzie”),

 

  • rysowanie różnymi technikami , kreatywne wykorzystanie przedmiotów,
  • piosenki dla dzieci i słuchowiska, a wśród nich: bajki – grajki,
  • oczywiście czytanie książek z wierszami czy pełne porywających historii- moje dzieci co jakiś czas wracają do serii książek o rezolutnej Basi i jej braciach Franku i Janku:     https://mamacarla.pl/ksiazki-o-basi-subiektywny-przeglad/

 

  • oczywiście od czasu do czasu warto skorzystać z takich atrakcji w Internecie

– jak wirtualne odwiedziny zwierząt we wrocławskim zoo   – w środy i piątki o 12. można uczestniczyć w takiej wirtualnej wyciecze, zadać pytanie opiekunom zwierząt i poznać na nie odpowiedź – każdy odcinek poświęcony jest wybranemu gatunkowi zwierząt- tu kotiki w roli głównej :

https://www.youtube.com/watch?v=Ppsk4gozYpA

 

-czy eksperymenty dla młodszych w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie, (tu pływające wieże z nakrętek)

https://www.facebook.com/CentrumNaukiKopernik/videos/1307913589407051/

 

Najważniejsze, aby wybrana aktywność sprawiła radość zarówno dziecku, jak i rodzicowi, by budowała pozytywne więzi i bliskość.

 

Życząc jak najwięcej takich pozytywnych przeżyć,

Pozdrawiam serdecznie

Magdalena Sucharzewska

Psycholog szkolny

Przejdź do treści