Kochane dzieci, drodzy rodzice!
Dziś temat: Pożegnania nadszedł czas. Pocieszajki dla maluszków. Na dzień dobry „Zumba dla dzieci – sposób na nudę”:
link: https://www.youtube.com/watch?v=2T6eW_b3saQ
Piosenka „Na zawsze zapamiętasz” (sł. i muz. Krystyna Gowik):
Ref.: Choć ostatnie to w przedszkolu dni,
choć rozstania, pożegnania czas,
to mówię ci, to mówię ci – nic tak naprawdę nie rozłączy nas.
To mówię ci, to mówię ci – nic tak naprawdę nie rozłączy nas.
I. Na zawsze zapamiętasz, jak Lena wciąż płakała,
podarty elementarz przez Olka i Michała.
Jak Ada jeść nie chciała, Jaś zasnął pośród lalek.
Jak Ola kompot raz wylała na całą naszą salę.
O-jojo-jojo-joj!
Ref.: Choć ostatnie…
II. Uśmiechniesz się, gdy wspomnisz ludziki z plasteliny,
jak Bartek ćwiczył skoki, a Karol – śmieszne miny.
I kłótnie Ani z Basią, i miśka brzuch rozpruty.
Jak Kasia kiedyś zapomniała na spacer włożyć buty!
O-jojo-jojo-joj!
Ref.: Choć ostatnie…
III. Pomyślisz, jakie miłe widziałeś teatrzyki.
Piosenki i zabawy, występy i wierszyki.
Wspomnienia będą czekać w albumie ze zdjęciami.
Bo to przedszkole zawsze będzie tu,
w myślach, razem z nami!
Tak, tak, tak, tak!
Rozmowa na temat tekstu piosenki:
−− O czym jest ta piosenka?
−− Jakie zdarzenia zapamiętacie z naszego przedszkola?
• Określanie charakteru melodii oraz liczby zwrotek piosenki.
• Zaznaczanie klaśnięciem refrenu piosenki.
Zabawy „Na dobry początek dnia”:
• Zabawa orientacyjno-porządkowa „Samochody”:
Dziecko biega w różnych kierunkach, naśladując rękami poruszanie kierownicą. Wydaje odgłosy poruszającego się samochodu: brr, brr lub brum, brum. Na sygnał rodzica – uderzenie łyżeczką w butelkę – zatrzymuje się i trąbi: pi, pi, pi. Dwa uderzenia są sygnałem do ponownego poruszania się.
• Ćwiczenie dużych grup mięśniowych „Trawa i chmury”:
Na hasło: Trawa, dziecko przykuca; na hasło: Chmury, staje na palcach, wyciąga ręce w górę i porusza nimi w prawo i w lewo – naśladując chmury płynące po niebie.
• Ćwiczenie tułowia – skręty „Śledzimy lot samolotu”:
Dziecko siedzi skrzyżnie. Jedną rękę ma na kolanach, a z drugiej tworzy daszek nad oczami. Wykonuje skręt tułowia i głowy uniesionej do góry w jedną, a następnie w drugą stronę – obserwuje lot samolotu.
• Ćwiczenie równowagi „Rysujemy koła”:
Dziecko, w staniu na jednej nodze, rysuje stopą w powietrzu małe koła i duże koła. Ćwiczenie wykonuje raz jedną, raz drugą nogą.
Nauka wierszyka fragmentami, metodą ze słuchu:
Nie płaczcie, kochani, gdy nas tu nie będzie,
nasz wesoły uśmiech zostawimy wszędzie,
a gdy po wakacjach znajdziemy się w szkole,
będziemy wspominać kochane przedszkole!
Wspominanie przez dziecko tego, co zapamiętało z pobytu w przedszkolu.
Zabawa ruchowa „Po muszli ślimaka”:
Dziecko siada na podłodze z wyprostowanymi nogami; przesuwa się do przodu, nie uginając nóg i nie pomagając sobie rękami. Idzie kolejno, tip-topkami – po linii przypominającej kształt muszli ślimaka.
„Obrazek o lecie” – wykonanie prezentu dla kolegi/koleżanki na pożegnanie przedszkola.
Potrzebne będą: kartka A5, kredki, farby plakatowe, pędzelek, kubeczek z wodą, pastele, kartka z kolorowego bloku technicznego, klej, bibuła, kolorowy papier.
• Wykonanie na kartkach formatu A5 obrazka o lecie (wybraną techniką).
• Podpisanie się, samodzielnie z tyłu obrazka.
Miłej pracy!
Pozdrawiam cieplutko
Kamila Otrębska-Rajca
Comments are closed.