Kochane dzieci, drodzy rodzice!
Dziś temat: Moje uczucia. Dzieci będą próbowały nazywać uczucia i emocje towarzyszące im podczas różnych aktywności.
Na początek ćwiczenia gimnastyczne – „Figurki” – dziecko biega w różnych kierunkach na komendę „STOP” zastyga bez ruchu (tutaj podajemy nazwę przedmiotu, zwierzęcia lub rośliny)
– Ćwicz z poduszką – chodzimy trzymając poduszkę na głowie, podrzucamy i łapiemy, wkładamy między kolana – skaczemy, przeskakujemy przez poduszkę.
– „Taniec uczuć” – tańczymy przy wesołej, smutnej muzyce.
-,,Poruszamy się jak…”- poruszamy się wg poleceń Rodzica (jak ludzie zmęczeni, smutni , weseli ).
Emocje – są nimi zarówno radość, jak i strach, gniew czy złość. Odgrywają bardzo ważną rolę w ludzkim życiu. Jedne emocje bywają przelotne, inne z kolei towarzyszą nam przez zdecydowanie dłuższy czas. Podawanie nazw emocji – „W płaczu nie ma nic złego” Rodzic pyta:
– W jakich sytuacjach ludzie płaczą?
– Jak się czują wtedy te osoby?
– Jak się zachowam gdy ktoś płacze?
„Oswajamy się z ciemnością”- Rodzic pyta”
– Jak myślisz, co może się ukryć w ciemnym pokoju?
– Co to jest lęk? Czy dobrze, czy źle się bać?
– Jakie znasz sposoby radzenia sobie z lękiem przed nieznanym?
Wysłuchanie utworu i rozmowa na temat jego treści -„Prawdziwych przyjaciół poznajemy w biedzie” – fragment opowiadania Renaty Piątkowskiej (dostępny w Internecie)
Rodzic pyta: Jak miał na imię bohater opowiadania? Co mu się przytrafiło? Na czyją pomoc liczył Łukasz ? Jak się wtedy czuł? Co oznacza przysłowie „Prawdziwych przyjaciół poznajemy w biedzie”? Co mogłoby pomóc poprawić nastrój Łukaszowi? Czy wy też byliście kiedyś w podobnej sytuacji?
„Moja minka” – praca plastyczna, wycinamy koło z białego kartonu, dorysowujemy i doklejamy elementy z kolorowego papieru tak jak się teraz czujemy (wesoły, smutny, zły itp.), z bibuły tniemy paseczki-doklejamy włosy.
Miłej pracy !
Pozdrawiam cieplutko
Kamila Otrębska-Rajca
maj
28
Comments are closed.