Kochane dzieci, drodzy rodzice!
Dziś temat: Barwy ochronne. Na początek rozwiążcie zagadki o mieszkańcach łąki:
W czerwonych butach po łące chodzę
Czasem przystanę na jednej nodze
Łypnę okiem, przekrzywię głowę
Czy już śniadanie dla mnie gotowe? (bocian)
Tu cytrynek, tam paź królowej
Wszędzie piękne, kolorowe
Lekko unoszą się nad łąką
Gdy tylko zaświeci słonko (motyl)
Skaczą po łące, pływają w wodzie.
Z bocianem żyją w ciągłej niezgodzie. (żaba)
W kropki mam spódnicę,
chętnie zjadam mszyce. (biedronka)
Że jest w ogródku łatwo zgadniecie,
Skrył się, lecz widać kopczyki ziemi. (kret)
Ma żółte i czarne paseczki,
lata nad łąką i głośno bzyczy
kiedy grzeje słonko. (pszczoła)
Nie liść – a na łące i zielony
Nie zegar – a cyka jak szalony.
Nie w stajni skacze wolny.
Już wiem! – to …. (konik polny)
Dźwigam dom na grzbiecie ,mam malutkie rogi
Chodzę bardzo wolno, czasem w poprzek drogi. (ślimak)
Jakie kolory mają te zwierzęta i owady, które wymieniłeś? Dlaczego trudno je znaleźć na łące? Zwierzęta i owady posiadają barwę ochronną, dzięki której wtapiają się w tło i są mało widoczne na przykład dla drapieżników.
Proponuję teraz króciutkie ćwiczenia oddechowe – „Dmuchamy na dmuchawiec” (mniszek pospolity), który znajdziecie na łące albo często na Waszym przydomowym trawniku. Dzieci naśladują dmuchanie na trzymaną w ręce roślinę.
„Mieszkańcy łąki” – przestrzenna praca plastyczna. Przedstaw mieszkańców łąki: ślimaka, motyla oraz biedronkę. Do kompozycji wykorzystaj pocięty kolorowy papier, klej i nożyczki.
link https://ekodziecko.com/mieszkancy-laki-przestrzenna-praca-plastyczna
Ostatnia w tym tygodniu propozycja wysłuchania wiersza polskiego poety Jana Brzechwy „Żuk”:
link https://www.youtube.com/watch?v=g3UGMDi1ejI
Miłej pracy!
Pozdrawiam cieplutko
Kamila Otrębska-Rajca
Comments are closed.