Oddział 9-godzinny, 5,6-latki

Kochane dzieci ,drodzy rodzice!
Zaczynamy kolejny majowy tydzień. Rozwiążcie zagadkę i dowiedzcie się o czym będą dzisiejsze zajęcia:
„Zielony dywan, a na nim kwiatów tyle.
Piją z nich nektar pszczoły, osy i motyle
Zielona plama w barwne punkciki,
a nad nią śpiew skowronka.
Tam wyruszamy zbierać kwiatki,
bo to właśnie… (łąka)
Obejrzyjcie prezentację pt. „Mieszkańcy łąki”, zapoznajcie się z wyglądem i nazwami zwierzętami oraz owadów, które ją zamieszkują. Postarajcie się zapamiętać jak najwięcej szczegółów.

Podzielcie na sylaby nazwy mieszkańców łąki: motyl, pszczoła, komar, mrówka, żaba,
biedronka, bocian, ważka, kret, dżdżownica, ślimak.
Rodzic mówi nazwę mieszkańca łąki lub pokazuje obrazek a dziecko wyklaskuje sylaby.

„Wiosenne polne kwiaty” – zapamiętajcie kolor, wygląd i nazwę: mak, rumianek, bratek, stokrotka, konwalia, chaber, niezapominajka alpejska:

Praca plastyczna pt. „Wiosenna łąka”. Narysujcie kredkami ołówkowymi, świecowymi lub pastelami trawę, kwiaty, owady i zwierzęta. Zadbajcie o szczegóły i dokładność wykonania pracy. Opowiedzcie, co narysowaliście.

Zachęcam do wysłuchania wiersza polskiego poety Jana Brzechwy „Stonoga”:
https://www.youtube.com/watch?v=iv6YyNTXdr0

Miłej pracy!
Pozdrawiam cieplutko
Kamila Otrębska-Rajca

Przejdź do treści