Oddział 9-godzinny-3-4-latki

Witajcie! Mam nadzieję, że humory dopisują i Wasze twarze wypełnione są szerokimi uśmiechami:)

Temat dnia: Planujemy wakacje.

Zajęcia rozpoczynamy od ćwiczeń artykulacyjnych i ruchowych na podstawie rymowanki Iwony Fabiszewskiej ,,Wakacyjne plany”.

Rodzic mówi rymowankę. Za pierwszym razem wspólnie z dzieckiem wykonuje określone ruchy i wypowiada sylaby. Podczas kolejnego powtórzenia Rodzic zachęca dziecko do samodzielności.

Dziecko:

Słonko mocno świeci,                                               podnosi ręce i naśladuje wkręcanie żarówek

cieszą się więc dzieci.                                                podskakuje obunóż

Chi, chi, cha, chi, chi, cha,                                      powtarza sylaby i klaszcze w dłonie

moc promyków słonko da.                                     podnosi ręce i naśladuje wkręcanie żarówek

Chodźmy więc nad wodę,                                       maszeruje w miejscu

po letnią przygodę.                                                    kontynuuje marsz

Plum, plum, plum, plum, plum, plum,             powtarza sylaby i pokazuje dłonią kształt fali

to strumyka słychać szum.                                    wypowiada długo głoskę sz

Wejdźmy też na górę,                                                naśladuje wchodzenie na górę

podziwiać naturę.                                                       przykłada dłoń do czoła, tworząc nad oczami

daszek  i rozgląda się w obie strony

Och, och, och, puch, puch, puch,                         powtarza sylaby i klaszcze w dłonie

to przedszkolak dzielny zuch.                               Wskazuje ręką na siebie.

 

Przygotowałam dla Was kartę pracy:)

Waszym zadaniem jest dopasowanie cienia do odpowiedniego obrazka.

Karta pracy do wydruku:

Zabawa ,,Prawda czy fałsz”

Dziecko maszeruje po okręgu w rytmie wesołej muzyki. Na przerwę w muzyce Rodzic prezentuje dziecku zdania prawdziwe lub fałszywe. Jeżeli zdanie jest prawdziwe, dziecko unosi ręce, jeżeli jest fałszywe, przechodzi do przysiadu.

– Rower musi mieć sprawne hamulce.

– Na rowerze jeździmy w wyznaczonych miejscach.

– Rower to rodzaj samochodu.

– Rowerem możemy zjeżdżać z góry bez hamulców.

– Na rowerze jeżdżą tylko dziewczynki.

Na zakończenie wykonajcie pracę plastyczną ,,Moje wymarzone wakacje” – dowolnie wybraną techniką malarską.

Pozdrawiam Was serdecznie i życzę udanego dnia:)

Jowita Irek – Mazur

Przejdź do treści