Witajcie! Mam nadzieję, że humory dopisują i Wasze twarze wypełnione są szerokimi uśmiechami:)
Temat dnia: Planujemy wakacje.
Zajęcia rozpoczynamy od ćwiczeń artykulacyjnych i ruchowych na podstawie rymowanki Iwony Fabiszewskiej ,,Wakacyjne plany”.
Rodzic mówi rymowankę. Za pierwszym razem wspólnie z dzieckiem wykonuje określone ruchy i wypowiada sylaby. Podczas kolejnego powtórzenia Rodzic zachęca dziecko do samodzielności.
Dziecko:
Słonko mocno świeci, podnosi ręce i naśladuje wkręcanie żarówek
cieszą się więc dzieci. podskakuje obunóż
Chi, chi, cha, chi, chi, cha, powtarza sylaby i klaszcze w dłonie
moc promyków słonko da. podnosi ręce i naśladuje wkręcanie żarówek
Chodźmy więc nad wodę, maszeruje w miejscu
po letnią przygodę. kontynuuje marsz
Plum, plum, plum, plum, plum, plum, powtarza sylaby i pokazuje dłonią kształt fali
to strumyka słychać szum. wypowiada długo głoskę sz
Wejdźmy też na górę, naśladuje wchodzenie na górę
podziwiać naturę. przykłada dłoń do czoła, tworząc nad oczami
daszek i rozgląda się w obie strony
Och, och, och, puch, puch, puch, powtarza sylaby i klaszcze w dłonie
to przedszkolak dzielny zuch. Wskazuje ręką na siebie.
Przygotowałam dla Was kartę pracy:)
Waszym zadaniem jest dopasowanie cienia do odpowiedniego obrazka.
Karta pracy do wydruku:
Zabawa ,,Prawda czy fałsz”
Dziecko maszeruje po okręgu w rytmie wesołej muzyki. Na przerwę w muzyce Rodzic prezentuje dziecku zdania prawdziwe lub fałszywe. Jeżeli zdanie jest prawdziwe, dziecko unosi ręce, jeżeli jest fałszywe, przechodzi do przysiadu.
– Rower musi mieć sprawne hamulce.
– Na rowerze jeździmy w wyznaczonych miejscach.
– Rower to rodzaj samochodu.
– Rowerem możemy zjeżdżać z góry bez hamulców.
– Na rowerze jeżdżą tylko dziewczynki.
Na zakończenie wykonajcie pracę plastyczną ,,Moje wymarzone wakacje” – dowolnie wybraną techniką malarską.
Pozdrawiam Was serdecznie i życzę udanego dnia:)
Jowita Irek – Mazur
Comments are closed.