Drodzy rodzice!
Przesyłam Wam jeden z wielu pomysłów jak spędzić aktywnie czas ze swoimi pociechami, ponieważ wiem, że doskonale potraficie bawić się ze swoimi dziećmi w domu.
Chcę zainspirować Was i wskazywać sposoby spędzania wolnego czasu, by w jakiś sposób pomóc w tej trudnej sytuacji.
Mam nadzieję, że mieliście czas i wykorzystaliście do wspólnych zabaw chociaż kilka podanych przeze mnie poprzednio wskazówek…
Kalendarzowa wiosna już nastała. Oto kilka zabaw ruchowych nawiązujących do tej pory roku:
MASZERUJE WIOSNA
Masażyk relaksacyjny: mówimy wiersz i jednocześnie wykonujemy dłońmi polecenia na plecach.
Stary niedźwiedź mocno śpi i o wiośnie śni:
Śniła mu się pisaneczka ta co cała jest w kropeczkach (uderzenia paluszkami
kropki)
Była też w paseczki (rysujemy paseczki)
I w wesołe krateczki (rysujemy krateczkę)
Ta w malutkie ślimaczki (rysujemy ślimaczki)
I żółciutkie kurczaczki (rysujemy kurczaczki- kółko, kółko, nóżki, dzióbek)
Cii… wiosna, wiosna ach to ty! (całymi dłońmi)
Piosenka: Maszeruje wiosna – do nauki ze słuchu i zabaw improwizacyjnych.
Dziecko wysłuchuje piosenkę i samo wymyśla do niej odpowiednie ruchy.
Maszeruje wiosna
Tam daleko gdzie wysoka sosna
maszeruje drogą mała wiosna.
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.
Ref. Maszeruje wiosna, a ptaki wokoło
lecą i świergoczą głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat
gdy go w górę wznosi zielenieje świat !
Nosi wiosna dżinsową kurteczkę,
na ramieniu pewnie żuje gumę i robi balony
a z nich każdy jest zielony.
Ref. Maszeruje wiosna, a ptaki wokoło
lecą i świergoczą głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat
gdy go w górę wznosi zielenieje świat !
Wiosno, wiosno nie zapomnij o nas
każda trawka chce być już zielona.
Gdybyś zapomniała inną drogą poszła
zima by została mroźna.
Ref. Maszeruje wiosna, a ptaki wokoło
lecą i świergoczą głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat
gdy go w górę wznosi zielenieje świat !
Piosenka na: https://youtu.be/LFPthrmErcY
„Wiosenna orkiestra” – do muzyki – Maszeruje wiosna. Rodzic zadaje dziecku pytania:
Z jakimi dźwiękami kojarzy się wam wiosna? Szybkimi? Wolnymi? Smutnymi? Wesołymi? Dlaczego? Dzieci wydobywają dźwięki z przedmiotów codziennego użytku (gazeta, łyżki, klocki itp.). • gazeta, łyżki, klocki
Opowieść ruchowa: Pani Wiosna. Rodzic mówi a dzieci wykonują polecenia.
– Dzisiaj Pani Wiosna ma bardzo wiele pracy. Musimy jej koniecznie pomóc.
– Pani Wiosna wychodzi z domu – dzieci przenoszą ręce na biodra maszerują za prowadzącą.
– Kiedy dotyka ziemi ,topnieje śnieg i pojawiają się kwiaty – wykonują przysiady dotykając dłońmi dywanu.
– Trochę się zmęczyła.
Przysiadła na starym pniu drzewa i postanowiła odpocząć – wszyscy przechodzą do leżenia na plecach.
– Głęboko oddychała, wciągając pachnące świeżą ziemią powietrze – wciągają powietrze nosem, wypuszczają ustami.
– Jak przyjemnie, szkoda, że nie mogę dłużej posiedzieć. Zobaczę co słychać w sadzie – nogi wyciągnięte lekko na boki. Przeciągają się unosząc ręce w górę, na boki.
– Wyczaruję liście na drzewach i zaproszę ptaki. Niech wypełnią swym śpiewem okolicę – wykonują podskoki wyciągając ręce w górę.
– Muszę przeskoczyć strumyk, nie mocząc sukni – kilka podskoków obunóż.
– Posłucham jeszcze śpiewu ptaków – lekki rozkrok. Nie odrywając nóg od podłoża wykonują skręty tułowia nadstawiając raz jedno raz drugie ucho.
– Pora wracać do domu. Zanim to zrobię porozmawiam jeszcze z drzewami – pozostają w pozycji stojącej, kołyszą rękami w dowolnych kierunkach równocześnie naśladując szum drzew z różnym natężeniem.
Milej zabawy!
Pozdrawiam ciepło
Kamila Otrębska-Rajca
Comments are closed.