Dzień dobry 😊
edukacja polonistyczna – 1 godz.
Dzisiaj na zajęciach porozmawiamy o dziecięcych marzeniach. Przeczytajcie wiersz pt. Prezent dla dziecka ” w podręczniku na str. 36. Odpowiedzcie teraz na pytania: Kim jest osoba mówiąca w wierszu?, Dlaczego czarodziejska pałeczka jest najlepszym prezentem dla dziecka?(odszukajcie odpowiedni fragment w wierszu). Praca z ćwiczeniówką – ćw.1str. 36. Odszukajcie w wierszu ,, Prezent dla dziecka” fragment mówiący o tym, co zrobi bohaterka, gdy dostanie czarodziejską pałeczkę i dopiszcie brakującą część tekstu. Wyobraźcie sobie, że macie czarodziejską pałeczkę. Co wyczarujecie dla siebie, a co dla innych?
Jak myślicie, o czym marzą dzieci na całym świecie? Co jest dla nich najważniejsze?(np. dla dzieci żyjących w krajach, gdzie toczy się wojna). Dokończcie zdanie: Gdybym miała/miał czarodziejską pałeczkę…….(ustnie) . Już niedługo Wasze święto. Czego życzylibyście dzieciom z okazji ich święta? Otwórzcie ćwiczeniówki na str. 37 i wykonajcie ćw. 2. Praca z podręcznikiem str. 37 – Nasze zabawy. Wykonajcie zad. 1(ustnie). Wracamy teraz do ćwiczeniówki. Wykonajcie ćw. 2 str.36. Co znaczy wyraz, który powtarza się w każdym zdaniu? Czy zawsze to samo?(wyraz, brzmi tak samo ale ma inne znaczenie). Spróbujcie podać inne wyrazy np. zamek, koza, piłka, pilot. Wykonajcie teraz ćw. 3. Nauczcie się pięknie czytać wiersz.
Teraz posłuchajcie piosenki o marzeniach dzieci pt. O czym marzą dzieci? I starajcie się zapamiętać: Jakie marzenia mają dzieci?. Posłuchajcie jeszcze raz piosenki i spróbujcie zaśpiewać refren piosenki https://www.youtube.com/watch?v=byt1c9NQvLs
Marzenia te duże i te maleńkie.
Każdemu ułożą się w piosenkę.
Niech dzieci, niech dzieci będą królami.
Niech rządzą, niech rządzą wszystkimi krajami.
I mocno, i mocno się chwycą za ręce.
To wojny, to wojny nie będzie już więcej.
edukacja matematyczna – 1godz.
Rozwiązywanie zadań -mierzenie, obliczanie sum i różnic. Wykonajcie zad. 1-3 str. 60.
wychowanie fizyczne – 1 godz.
Terenowa zabawa to fajna sprawa – zajęcia na świeżym powietrzu.
- Rozgrzewka: marsz po okręgu, truchcik z klaskaniem pod kolanami i nad głową, cwał bokiem ze zmianą kierunku na sygnał.
- Zajęcia właściwe: krótki bieg w terenie z wykorzystaniem naturalnych przeszkód; ćwiczenia przy drzewie –dziecko staje obok wybranego drzewa robi wymachy nóg, przysiady, skłony; slalom między drzewami; przeskoki nad niskimi przeszkodami; rzut do celu – można rzucać do kosza, do narysowanej lub stworzonej np. z chusty/koca /obręczy. Wystarczą piłeczki lub woreczek. Odległość możesz z czasem zwiększać.
Pozdrawiam.
Comments are closed.