Dzień dobry :)
Edukacja polonistyczna – 2 godz.
Dzisiaj na zajęciach porozmawiamy o dziecięcych marzeniach. Przeczytajcie wiersz pt. „Prezent dla dziecka” w podręczniku na str. 36. Odpowiedzcie teraz na pytania: Kim jest osoba mówiąca w wierszu?, Dlaczego czarodziejska pałeczka jest najlepszym prezentem dla dziecka? (odszukajcie odpowiedni fragment w wierszu). Praca z ćwiczeniówką – ćwiczenie 1 str. 36. Odszukajcie w wierszu pt. „Prezent dla dziecka” fragment mówiący o tym, co zrobi bohaterka, gdy dostanie czarodziejską pałeczkę i dopiszcie brakującą część tekstu.
Wyobraźcie sobie, że macie czarodziejską pałeczkę. Co wyczarujecie dla siebie, a co dla innych?
Jak myślicie, o czym marzą dzieci na całym świecie? Co jest dla nich najważniejsze? (np. dla dzieci żyjących w krajach, gdzie toczy się wojna). Dokończcie zdanie: Gdybym miała / miał czarodziejską pałeczkę…(ustnie).
Uczniowie już niedługo Wasze święto. Czego życzylibyście dzieciom z okazji ich święta? Otwórzcie ćwiczeniówkę na str. 37 i wykonajcie ćwiczenie 2. Praca z podręcznikiem str. 37 – Nasze zabawy. Wykonajcie zadanie 1 (ustnie). Wracamy teraz do ćwiczeniówki. Wykonajcie ćwiczenie 2 str. 36. Co znaczy wyraz, który powtarza się w każdym zdaniu? Czy zawsze to samo? (wyraz brzmi tak samo ale ma inne znaczenie). Spróbujcie podać inne wyrazy np. zamek, koza, piłka, pilot. Wykonajcie teraz ćwiczenie 3.
Nauczcie się pięknie czytać wiersz.
Teraz posłuchajcie piosenki o marzeniach dzieci pt. O czym marzą dzieci?
Starajcie się zapamiętać: Jakie marzenia mają dzieci? Posłuchajcie jeszcze raz piosenki i spróbujcie zaśpiewać refren piosenki https://www.youtube.com/watch?v=byt1c9NQvLs
Marzenia te duże i te maleńkie.
Każdemu ułożą się w piosenkę.
Niech dzieci, niech dzieci będą królami.
Niech rządzą, niech rządzą wszystkimi krajami.
I mocno i mocno się chwycą za ręce.
To wojny, to wojny nie będzie już więcej.
Na zakończenie zajęć przepiszcie zdania w zeszycie do kaligrafii na str. 55. Edukacja matematyczna – 1godz.
Rozwiązywanie zadań – mierzenie, obliczanie sum i różnic. Wykonajcie zadania 1 – 3 str. 60 w ćwiczeniówce. (zadanie 2 – bez drugiej zielonej kropki)
Wychowanie fizyczne – 1 godz. Terenowa zabawa to fajna sprawa – zajęcia na świeżym powietrzu.
- Rozgrzewka: marsz po okręgu, truchcik z klaskaniem pod kolanami i nad głową, cwał bokiem ze zmianą kierunku na sygnał.
- Zajęcia właściwe: krótki bieg w terenie z wykorzystaniem naturalnych przeszkód; ćwiczenia przy drzewie – stańcie obok wybranego drzewa róbcie wymachy nóg, przysiady, skłony; slalom między drzewami; przeskoki nad niskimi przeszkodami; rzut do celu – można rzucać do kosza, do narysowanej lub stworzonej np. z chusty / koca / obręczy. Wystarczą piłeczki lub woreczek. Odległość możecie z czasem zwiększać.
Miłej pracy i zabawy. Pozdrawiam Was serdecznie :)
Comments are closed.