Dzień dobry :)
Edukacja polonistyczna – 2 godz.
Posłuchajcie czytanego przez rodziców opowiadania Z. Staneckiej „Świnka” – podręcznik str. 28. Omówcie treść opowiadania, udzielając odpowiedzi na pytania: Kto jest bohaterem opowiadania? Gdzie ma miejsce ta historia? Dlaczego Julka była zaniepokojona? Kto sprawił przykrość Julce? Co można powiedzieć o Julce? Co sprawiło Julce największą przykrość? Czy nam również jest przykro w takich sytuacjach? i pytania umieszczone pod tekstem. Posłuchajcie teraz tekstu zapisanego w niebieskiej ramce na dole strony. Pożyczać czy nie? – kształtowanie prawidłowych postaw.
Oceńcie zachowania Wojtka. Porozmawiajcie na temat właściwego zachowania się w sytuacji, gdy chcemy coś od kogoś pożyczyć; zwróćcie uwagę na stan oddawanej rzeczy. Udzielcie rad Wojtkowi, który nie zachował się właściwie. Ustalcie zasady dotyczące pożyczania, np. Nigdy nie bierzemy czegoś bez pozwolenia właściciela. Zwracamy się z prośbą o pożyczenie. Dbamy o rzeczy pożyczone. Pamiętamy o terminie oddania pożyczonej rzeczy. Nie przekazujemy pożyczonych rzeczy innym.
Spróbujcie sformułować wniosek na temat postępowania z pożyczonymi rzeczami, np.
GDY PRZYBORY POŻYCZAMY, ZAWSZE O ZGODĘ WŁAŚCICIELA PYTAMY. Zapiszcie go do zeszytu.
Wykonajcie zgodnie z poleceniami ćwiczenia 1 – 4 w ćwiczeniówce na str. 29 oraz ćwiczenie 5 na str. 30 – zwróćcie uwagę na różnicę w wymowie i pisowni samogłosek na końcu wyrazu (ę, e).
Następnie przeczytajcie wiersz pt. ,,Tydzień w szkole” i odpowiedzcie na pytania znajdujące się na dole strony. Nauczcie się pięknie czytać ten wiersz.
Zagrajcie w „Prawda czy fałsz?” – zabawę doskonalącą analizowanie podawanych faktów. Rodzice podają Wam zdania, a Wy odpowiadacie prawda lub fałsz np. Dzisiaj jest poniedziałek. Po wtorku zawsze jest środa. Tydzień ma osiem dni. Najkrótszy tydzień ma pięć dni. Do szkoły przychodzimy pięć razy w tygodniu.
A teraz przypomnijcie sobie kolejność dni tygodnia i zróbcie ćwiczenie 6 w ćwiczeniówce na str. 30.
Na zakończenie napiszcie po śladzie i przepiszcie zdania ze str. 54 w zeszycie do kaligrafii.
Edukacja matematyczna – 1 godz.
Otwórzcie ćwiczeniówki do matematyki na str. 52 – 53. Wędrujcie po labiryncie – ćwiczenie grafomotoryczne – zadanie 1. Połączcie dziecko z obrazem klocków – zadanie 2. Dobierzcie działania do ilustracji i skreślcie to, które nie pasuje do żadnego obrazka – zadanie 3.
Pokolorujcie obrazek zgodnie z kodem – zadanie 4. Cały czas ćwiczcie rachunek pamięciowy w zakresie 20. Możecie np. rzucać kostkami do gry. Obliczajcie sumy i różnice wyrzuconych oczek.
Wychowanie fizyczne – 1 godz.
Dzisiaj proponuję Wam ćwiczenia na świeżym powietrzu. Ćwiczenia na słońcu!
To na początek. Później bawcie się w zabawy, które lubicie. Najważniejsze, żebyście się ruszali i możliwie dużo czasu spędzali na podwórku.
Pozdrawiam ! Miłego dnia :)
Comments are closed.