Dzień dobry w nowym tygodniu.😊
edukacja polonistyczna – 1 godz.
Posłuchajcie czytanego przez rodziców opowiadania Z. Staneckiej „Świnka” ( podręcznik str. 28 ).
Omówcie treść opowiadania, udzielając odpowiedzi na pytania (np. Kto jest bohaterem opowiadania? Gdzie ma miejsce ta historia? Dlaczego Julka była zaniepokojona? Kto sprawił przykrość Julce? Co można powiedzieć o Julce? Co sprawiło Julce największą przykrość? Czy nam również jest przykro w takich sytuacjach?) i pytania umieszczone pod tekstem. Posłuchajcie teraz tekstu zapisanego w niebieskiej ramce na dole strony.
Pożyczać czy nie? – kształtowanie prawidłowych postaw.
Oceńcie zachowania Wojtka. Porozmawiajcie na temat właściwego zachowania się w sytuacji, gdy chcemy coś od kogoś pożyczyć; zwróćcie uwagę na stan oddawanej rzeczy. Udzielcie rad Wojtkowi, który nie zachował się właściwie. Ustalcie zasady dotyczące pożyczania, np. Nigdy nie bierzemy czegoś bez pozwolenia właściciela. Zwracamy się z prośbą o pożyczenie. Dbamy o rzeczy pożyczone. Pamiętamy o terminie oddania pożyczonej rzeczy. Nie przekazujemy pożyczonych rzeczy innym.
Spróbujcie sformułować wniosek na temat postępowania z pożyczonymi rzeczami, np.
GDY PRZYBORY POŻYCZAMY, ZAWSZE O ZGODĘ WŁAŚCICIELA PYTAMY. Zapiszcie go do zeszytu.
Wykonajcie zgodnie z poleceniami ćwicz. 1 – 4 w ćwiczeniówce na str. 29. W ćwicz. 5 na str. 30 zwróćcie uwagę na różnicę w wymowie i pisowni samogłosek na końcu wyrazu (ę, e).
Następnie przeczytajcie wiersz pt. ,,Tydzień w szkole” i odpowiedzcie na pytania znajdujące się na dole strony. Nauczcie się pięknie czytać ten wiersz.
Zagrajcie w „Prawda czy fałsz?” – zabawę doskonalącą analizowanie podawanych faktów. Rodzice podają Wam zdania, a Wy odpowiadacie prawda lub fałsz np. Dzisiaj jest poniedziałek. Po wtorku zawsze jest środa. Tydzień ma osiem dni. Najkrótszy tydzień ma pięć dni. Do szkoły przychodzimy pięć razy w tygodniu.
A teraz przypomnijcie sobie kolejność dni tygodnia i zróbcie ćwicz. 6.
edukacja matematyczna – 1 godz.
Otwórzcie ćwiczeniówki do matematyki na str. 52 – 53.
Wędrujcie po labiryncie – ćwiczenie grafomotoryczne ( zad. 1 ).
Połączcie dziecko z obrazem klocków ( zad. 2 ).
Dobierzcie działania do ilustracji i skreślcie to, które nie pasuje do żadnego obrazka ( zad. 3 ).
Pokolorujcie obrazek zgodnie z kodem ( zad. 4 ).
Cały czas ćwiczcie rachunek pamięciowy w zakresie 20. Możecie np. rzucać kostkami do gry. Obliczajcie sumy i różnice wyrzuconych oczek.
wychowanie fizyczne – 1 godz.
Dzisiaj proponuję Wam ćwiczenia na świeżym powietrzu. Ćwiczenia na słońcu!
To na początek. Później bawcie się w zabawy, które lubicie. Najważniejsze, żebyście się ruszali i możliwie dużo czasu spędzali na podwórku.
Pozdrawiam 😊
Comments are closed.