Temat: Odejmowanie ułamków dziesiętnych.
Przypomnij sobie regułę odejmowania ułamków dziesiętnych, która znajduje się w podręczniku na str. 202 oraz przeanalizuj dokładnie podany przykład.
Szczególną uwagę zwróć na odejmowanie w tym przypadku, gdy cyfra występująca w rzędzie części dziesiętnych (przykład na stronie 202) jest mniejsza od cyfry występującej w odjemniku w odpowiednim rzędzie. Wówczas pożyczamy jedną jednostkę rzędu wyższego i zamieniamy na 10 jednostek rzędu niższego ( analogicznie jak dla liczb naturalnych).
Przepisz podane przykłady ze strony 202 do zeszytu:
8,207 – 5,6 =
24,7 – 1,431 =
Działania te wykonaj sposobem pisemnym.
Rozwiąż w zeszycie zadanie 10, str. 203
W przykładzie a) pamiętaj o kolejności działań, najpierw wykonuje się działania w nawiasach, czyli; 10,54 – ( 4,25 – 3,025) = 10,54 – 1,225 =
W przykładzie b) działania wykonujemy od lewej do prawej, czyli;
18,76 – 2,59 – 8,607 =
Praca domowa
Zadanie 7, 8, 9, str. 203
Obejrzyj lekcję: Odejmowanie ułamków dziesiętnych na Szkoła z TVP-Vod.tvp.pl z dnia 29.04.20
Rozwiązanie pracy domowej proszę przesłać na adres; dyrekzsprytwiany@wp.pl.
( najprościej zrób zdjęcie telefonem i prześlij)
Comments are closed.