Witam Was kochani :)
edukacja polonistyczno – przyrodnicza – 2 godz.
Otwórzcie podręczniki do języka polskiego na str. 10-11 i dokładnie przyjrzyjcie się ilustracji. Wskażcie kolor, który najczęściej pojawia się na tym obrazku (niebieski). Nazwijcie wszystkie elementy, jakie występują w tym kolorze.
Dzisiaj poznacie spółgłoskę miękką ni, Ni. Przeczytajcie wyrazy napisane na prawym marginesie. Podzielcie na głoski i sylaby wyrazy niebo i konie. Ustalcie, jaka głoska występuje po spółgłosce miękkiej. Pamiętajcie, że w tym przypadku litera „i” pełni rolę zmiękczenia. Podajcie przykłady wyrazów, które rozpoczynają się głoską ni, mają tę głoskę w środku i na końcu. Znajdźcie w tekście wyrazy, w których występuje ń, a następnie ni. Nauczcie się pięknie czytać ten tekst. Napiszcie w zeszycie małe i wielkie literki „ni, Ni” i narysujcie obrazek zaczynający się głoską ni. Na bieżąco uzupełniajcie książkę do kaligrafii. W ćwiczeniówce na str. 16 utwórzcie i zapiszcie sylaby z głoską ni – ćwiczenie 1, a potem ułóżcie wyrazy z sylab i napiszcie je pod obrazkami – ćwiczenie 2. Na str. 17 uzupełnijcie zdania – ćwiczenie 3 i zróbcie wykreślankę zgodnie z poleceniem – ćwiczenie 4.
A teraz obejrzyjcie ilustrację w podręczniku na str. 12-13 i przeczytajcie napisy pod obrazkami roślin i zwierząt, które można zobaczyć na łące. Wybierzcie jednego mieszkańca i powiedzcie o nim kilka zdań. Dla rozrywki proponuję Wam, abyście rozwiązali parę zagadek. Mieszkańcy łąki – zagadki Dzisiaj poznacie także pracę rolnika na łące. Porozmawiajcie z rodzicami na temat znaczenia łąk w hodowli zwierząt. Odpowiedzcie na pytania, np. Dlaczego rolnicy mają łąki? Jakie zwierzęta wypasają na łąkach? Co jest przysmakiem tych zwierząt? Co te zwierzęta jedzą zimą, kiedy łąki są zasypane śniegiem? Dowiedzcie się czym są sianokosy?. Obejrzyjcie ilustracje w ćwiczeniówce na str. 18. Omówcie i nazwijcie czynności rolnika i ustalcie kolejność ich wykonywania na łące. Ustalcie, czym dawniej kosiło się trawę na łąkach i trawnikach, a czym obecnie.
Zobaczcie filmiki o pracy rolnika w przeszłości Koszenie trawy kosą ręczną i obecne sianokosy na wielką skalę
Żniwa wczoraj i dziś – film dożynkowy (nasz szacunek dla pracy rolnika)
Wykonajcie ćwiczenia 5 i 6
edukacja techniczna – 1 godz.
Wykonajcie witraż motyla zgodnie z podaną instrukcją – witraż w kształcie motyla | kolorowa wiosenna dekoracja. Możecie zrobić więcej niż jednego motyla w różnych kolorach i udekorować nimi okno w swoim pokoju.
A teraz czas na relaks. Jeśli to możliwe, idźcie na spacer na łąkę. Duża przestrzeń daje ogromne możliwości poruszania się oraz obserwacji. Pobiegajcie, pooddychajcie świeżym powietrzem, poobserwujcie napotkane rośliny i zwierzęta. Zróbcie bukiety z polnych kwiatów. Po powrocie udekorujcie nimi swój dom.
Pozdrawiam Was serdecznie :) Życzę miłego weekendu i do usłyszenia w poniedziałek
Comments are closed.