4-5 latki 3 czerwca( środa) Temat tygodnia: Na moim podwórku. Temat dnia: Liczymy babki z piasku.
Zabawa ruchowa z wykorzystaniem kolorowych krążków (plastikowy talerzyk itp.) Dziecko spaceruje po pokoju, trzymając krążek nad głową, potem przed sobą, za sobą, obok siebie. Tak samo robi w pozycji siedzącej. Osoba dorosła mówi, gdzie ma być krążek.
Na podwórku – historyjki obrazkowe.
Zabawa z wykorzystaniem rymowanki.
Dziecko i Rodzic stają naprzeciwko siebie. Uderzają raz w swoje dłonie, raz w dłonie partnera, mówiąc rymowankę (jedno słowo to jedno uderzenie).
Podwórko to miejsce, które znamy,
podwórko to miejsce, które kochamy.
Ale pamiętać musi każde z nas,
żeby bezpiecznie tam spędzać czas.
- Jakie niebezpieczeństwa zagrażają nam na podwórku?
- Co należy robić, żeby nic złego wam się na podwórku nie stało?
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/kolorowy_start_56latek_ksiazka/mobile/index.html#p=94
- Opowiadanie historyjek. Zwrócenie uwagi na wzajemną pomoc, którą niosą sobie dzieci.
- Wypowiedzi dzieci na temat ich zachowań na podwórku, ulubionych zabaw.
„Babki z piasku” – ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu.
Wychodzimy z dzieckiem do piaskownicy (jeśli mamy taką możliwość) Zabieramy ze sobą foremki, łopatki, grabki i wiaderka.
Jeśli nie, bierzemy różne foremki bądź wycinamy z kolorowego papieru ok. 10 szablonów foremek do robienia babek (można odrysować od tych, których używacie do pieczenia ) i bawimy się w domu.
Osoba dorosła mówi zadania, a dziecko ilustruje je za pomocą babek z piasku lub różnych foremek i podaje wyniki.
- Zrób cztery babki (weź cztery foremki). Policz je głośno. Usuń dwie babki. Ile babek zostało? Policz je.
- Zrób dwie babki. Policz je głośno. Dorób jeszcze dwie babki. Ile razem jest babek? Policz je.
- Zrób sześć babek. Policz je głośno. Usuń jedną babkę. Ile babek zostało? Policz je głośno. Itd.
Takich zadań zróbcie jeszcze kilka, zwiększając liczbę elementów do przeliczania. Dostosowując je do możliwości dzieci.
Układania babek w szeregu ułatwi dziecku liczenie- utrwalamy przeliczanie od strony lewej do prawej.
Potem zadania próbują układać dzieci, a Rodzice je ilustrują za pomocą babek z piasku.
Zabawa Ślepe zaufanie.
Dziecko zamyka oczy, a Rodzic prowadzi je powoli po pokoju. Potem następuje zmiana ról.
Ćwiczenia słuchowe.
Rodzic wymawia nazwy zabawek bez podania pierwszej głoski z tych nazw. Np. …alka, …iś, …ózek, …amochód, …ajac, …locki, …iłka…
Propozycja pracy plastycznej. Rysowanie siebie bawiącego się na podwórku.
Pozdrawiam Małgorzata Jastrząb
Comments are closed.