Leśne Duszki

4-5 latki                             19 maja (wtorek)

Temat tygodnia: Święto rodziców                                                                                                                                                                                          Temat dnia: Jak nasi rodzice.                                                                                                                                                                                                          Przez cały tydzień będziemy poruszać najpiękniejszy temat, jaki każde dziecko chętnie w przedszkolu ze swoimi rówieśnikami omawia. Temat związany z Wasza Rodziną. Rodzina dla każdego z Nas jest czymś najważniejszym na świecie.

Nauka piosenki „Dziękuję Mamo! Dziękuję Tato!

https://www.youtube.com/watch?v=j09kDRPi3tE

Uczyliście mnie chodzić

Uczyliście mnie mówić

Jak się zachowywać

Jak zwracać się do ludzi

Ja mogę na Was liczyć

Wiem, że mi pomożecie

Najlepszych mam rodziców

Na całym wielkim świecie

 

Dziękuję mamo, dziękuję tato,

Za każdą zimę, za każde lato

Dziękuję mamo, dziękuję tato

Za to, że macie dla mnie czas

Bardzo kocham Was

 

Ćwiczenia w porównywaniu wzrostu.

Potrzebujemy miarki. Mierzymy wysokość ciała dzieci za pomocą miarki zawieszonej na ścianie. Zapisujemy wynik. Tak samo postępujemy z wszystkimi domownikami. Potem porównujemy wysokość ciała każdego członka rodziny. Postarajmy się, by dziecko używało zwrotów „wyższy od..”, niższy od..”, „takiego samego wzrostu”,  „najwyższy”, „najniższy”, „średniego wzrostu”

Zabawa ruchowa Kto jest wyższy? Kto jest niższy?

Do zabawy angażujemy całą rodzinę. Biegamy po pokoju, na hasło „stop” dobieramy się w pary i porównujemy swój wzrost. Staramy się, by każdy z każdym w rodzinie stworzył parę i w trakcie przerwy każdy wypowiedział się, kto w parze jest wyższy, a kto niższy ( ze szczególnym naciskiem na aktywność dziecka, by mogło utrwalić poznane pojęcia)

5- latki

Karta pracy, cz. 4, s. 46.

Czytanie zdań z Rodzicem

Rysowanie swojej mamy i swojego taty.

Nazywanie kwiatów.

Karta pracy, cz. 4, s. 47.

Kolorowanie ubrań tej osoby z pary, która jest wyższa.

Naklejanie zdjęć odpowiedniego kwiatu.

Karta pracy, cz. 4, s. 48.

Wyklaskiwanie podanego rytmu, w powtarzaniu tekstu za Rodzicem

Określanie, w którą stronę zwrócone są serduszka.

Naklejanie brakujących serduszek.

Rysowanie po śladach dużych serduszek.

Rysowanie w ich wnętrzu małych serduszek.

4-latki

Karta pracy, cz. 2, nr 54.

− rysują w ramkach prezenty, jakie chciałyby wręczyć rodzicom (w niebieskiej ramce – prezent dla taty, a w czerwonej – dla mamy),

− odczytują wyrazy zapisane na bilecikach (z pomocą Rodzica),

− dotykają palcem kolejnych obrazków serc i nazywają ich kolory.

Spróbuj rozwiązać zadania przedstawione na karcie pracy. Wskaż rozwiązania paluszkiem. http://zanotowane.pl/728/7523/karta_pracy_13_id_27496554.jpg

Zabawa ruchowo-naśladowcza Jak nasi rodzice.

Dzieci poruszają się po pokoju w rytm tamburynu.

Na hasło Jak mama naśladują czynności wykonywane przez mamę.

Na hasło Jak tata – czynności wykonywane przez tatę.

Wypowiedzi dzieci na temat Co lubią moi rodzice?

Dzieci określają, co lubi mama, co lubi tata, ale odpowiedzi podają, dzieląc dane słowa na sylaby.

Np.:  mama lubi cze-ko-la-dę, a tata cias-to.

Pozdrawiam i życzę dobrego dnia

Małgorzata Jastrząb

Przejdź do treści