4-5 latki 19 maja (wtorek)
Temat tygodnia: Święto rodziców Temat dnia: Jak nasi rodzice. Przez cały tydzień będziemy poruszać najpiękniejszy temat, jaki każde dziecko chętnie w przedszkolu ze swoimi rówieśnikami omawia. Temat związany z Wasza Rodziną. Rodzina dla każdego z Nas jest czymś najważniejszym na świecie.
Nauka piosenki „Dziękuję Mamo! Dziękuję Tato!
https://www.youtube.com/watch?v=j09kDRPi3tE
Uczyliście mnie chodzić
Uczyliście mnie mówić
Jak się zachowywać
Jak zwracać się do ludzi
Ja mogę na Was liczyć
Wiem, że mi pomożecie
Najlepszych mam rodziców
Na całym wielkim świecie
Dziękuję mamo, dziękuję tato,
Za każdą zimę, za każde lato
Dziękuję mamo, dziękuję tato
Za to, że macie dla mnie czas
Bardzo kocham Was
Ćwiczenia w porównywaniu wzrostu.
Potrzebujemy miarki. Mierzymy wysokość ciała dzieci za pomocą miarki zawieszonej na ścianie. Zapisujemy wynik. Tak samo postępujemy z wszystkimi domownikami. Potem porównujemy wysokość ciała każdego członka rodziny. Postarajmy się, by dziecko używało zwrotów „wyższy od..”, niższy od..”, „takiego samego wzrostu”, „najwyższy”, „najniższy”, „średniego wzrostu”
Zabawa ruchowa Kto jest wyższy? Kto jest niższy?
Do zabawy angażujemy całą rodzinę. Biegamy po pokoju, na hasło „stop” dobieramy się w pary i porównujemy swój wzrost. Staramy się, by każdy z każdym w rodzinie stworzył parę i w trakcie przerwy każdy wypowiedział się, kto w parze jest wyższy, a kto niższy ( ze szczególnym naciskiem na aktywność dziecka, by mogło utrwalić poznane pojęcia)
5- latki
Karta pracy, cz. 4, s. 46.
Czytanie zdań z Rodzicem
Rysowanie swojej mamy i swojego taty.
Nazywanie kwiatów.
Karta pracy, cz. 4, s. 47.
Kolorowanie ubrań tej osoby z pary, która jest wyższa.
Naklejanie zdjęć odpowiedniego kwiatu.
Karta pracy, cz. 4, s. 48.
Wyklaskiwanie podanego rytmu, w powtarzaniu tekstu za Rodzicem
Określanie, w którą stronę zwrócone są serduszka.
Naklejanie brakujących serduszek.
Rysowanie po śladach dużych serduszek.
Rysowanie w ich wnętrzu małych serduszek.
4-latki
Karta pracy, cz. 2, nr 54.
− rysują w ramkach prezenty, jakie chciałyby wręczyć rodzicom (w niebieskiej ramce – prezent dla taty, a w czerwonej – dla mamy),
− odczytują wyrazy zapisane na bilecikach (z pomocą Rodzica),
− dotykają palcem kolejnych obrazków serc i nazywają ich kolory.
Spróbuj rozwiązać zadania przedstawione na karcie pracy. Wskaż rozwiązania paluszkiem. http://zanotowane.pl/728/7523/karta_pracy_13_id_27496554.jpg
Zabawa ruchowo-naśladowcza Jak nasi rodzice.
Dzieci poruszają się po pokoju w rytm tamburynu.
Na hasło Jak mama naśladują czynności wykonywane przez mamę.
Na hasło Jak tata – czynności wykonywane przez tatę.
Wypowiedzi dzieci na temat Co lubią moi rodzice?
Dzieci określają, co lubi mama, co lubi tata, ale odpowiedzi podają, dzieląc dane słowa na sylaby.
Np.: mama lubi cze-ko-la-dę, a tata cias-to.
Pozdrawiam i życzę dobrego dnia
Małgorzata Jastrząb
Comments are closed.