4-5 latki Wiosna na wsi 17 kwietnia (piątek)
Rozmowa na temat wiosennych prac na wsi.
https://drive.google.com/file/d/1Zq3POKdCL0jF4EwDD9TSdYJOf6EMeuua/view?usp=sharing
Pole Na polach rozpoczęły się prace: orka, bronowanie kultywatorami gleby oraz jej wałowanie,a następnie siew i sadzenie roślin. − Dawniej nie było traktorów. Co wykorzystywano do prac polowych? − Co robią ludzie w ogródkach? Co jest im potrzebne do pracy? Sad W sadzie wiosną (w marcu) właściciele przycinają gałęzie drzew i krzewów, opryskują drzewa, bielą wapnem ich pnie. − Dlaczego są wykonywane takie prace? Zwierzęta wiejskie Rolnicy przez cały rok codziennie muszą dbać o zwierzęta. Np. krowy muszą być dojone kilka razy dziennie. − Czy praca rolnika jest łatwa? Oglądanie obrazków narzędzi ogrodniczych: grabi, wideł, łopaty, motyki, sekatora, konewki. Dzielą ich nazwy na sylaby. Określają, do czego służą narzędzia.
narzędzia-ogrodnika-napisy-drukowane-litery
5 latki Karta pracy, cz. 4, s. 10. Oglądanie strony gazety ze zdjęciami przedstawiającymi prace na wsi. Określanie, co to za prace. Rysowanie w każdym kolejnym polu o jedną łopatę więcej niż w poprzednim.
Karta pracy, cz. 4, s. 11. Rysowanie narzędzi ogrodniczych po śladach. Czytanie przez Rodzica ich nazw. Łączenie rysunków z nazwami. Rysowanie w każdym kolejnym polu o jedne grabie mniej niż w poprzednim.
Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 70–71. Rysowanie po śladach, kolorowanie rysunków.
4-latki
Zabawy dla „Leśnych Duszków” z zakresu przedsiębiorczości
Leśne Duszki przesyłam dziś WSZYSTKIE ZABAWY. Jest ich sporo, ale nie przerażajcie się. Rozłóżcie pracę na kilka dni. Macie czas do 28 kwietnia.:-) Oto one:
1) Zabawa w sklep. Rodzice wraz z dziećmi budują sklep z artykułów dostępnych w domu. Do zabawy można użyć papierowych pieniędzy wykonanych przez dziecko. Rodzic przypomina dziecku o używaniu słów grzecznościowych: proszę, dziękuję. 2) Wysłuchanie bajki „Lusterko i pieniądze” Michela Piquemala.
Bajka dostępna w zasobach e-podręczniki: https://epodreczniki.pl/a/widziec-nie-tylko-siebie/D18q7xNQg
Rozmowa z dzieckiem po przeczytaniu bajki:
- Przed czym ojciec chciał przestrzec swoje dziecko?
- Jak powinien postępować człowiek, żeby nie dostrzegać tylko samego siebie?
Uwaga! Pytania dostosowujemy do wieku dziecka. 3) Czy wszystko można kupić za pieniądze? Rozmowa z dzieckiem na temat wartości. Wspólne wykonanie plakatu pt. „To jest cenne/wartościowe dla naszej rodziny”.
——————————————————————————————————————————————————–
1) „Monetowy frottage” – dziecko poznaje technikę plastyczną frottage, która polega na odciskaniu faktury dowolnych przedmiotów na powierzchni papieru przez przyłożenie papieru do danej rzeczy i mocne pocieranie go ołówkiem/kredką. Rodzic proponuje dziecku odciskanie faktury monet. Uwaga! Do zabawy używamy zdezynfekowanych monet! Obraz może zawierać rysunek.
(Źródło zdjęcia w poście: http://elephantaday.blogspot.com/…/elephant-no-126-frottage…)
Poszukiwanie odpowiedzi na pytania: Skąd ludzie mają pieniądze? Dlaczego trzeba pracować? Rodzic zachęca dziecko do wypowiadania się przez odpowiedzi na pytania: Skąd ludzie mają pieniądze? Dlaczego trzeba pracować? Jakie prace wykonują ludzie w celu zarobienia pieniędzy? Zachęca też dziecko do wypowiedzi, w jaki sposób planuje ono w przyszłości zarabiać pieniądze. Razem wymyślają zabawę tematyczną związaną z wymarzonym zawodem dziecka. Zabawy matematyczne z monetami.
- Dzieci porównują ciężar poszczególnych monet. Szacują, czy ważą tyle samo, czy różnią się od siebie – układają na jednej dłoni wybraną monetę, a na drugiej dłoni inną monetę. Opisują swoje wrażenia.
- Układają monety od największej do najmniejszej i odwrotnie.
- Segregują monety według nominału.
- Układanie rytmów z monet. Rodzic układa rytm, np. moneta 1 gr – 2 gr – 5 gr, a zadaniem dziecka jest go kontynuować.
Uwaga! Do zabawy używamy zdezynfekowanych monet!
Pozdrawiam M. Jastrząb
Comments are closed.