Książka na nas czeka

Dzień dobry 🙂

edukacja polonistyczna – 2 godz.

Posłuchajcie czytanego przez rodziców wiersza H. Łochockiej pt. „Książka czeka” – podręcznik str. 38                         i odpowiedzcie na pytania znajdujące się pod tekstem.

Wyszukajcie w wierszu fragmentów mówiących o tym, jakie korzyści daje nam czytanie książek i porozmawiajcie na ten temat.

A teraz rozwiążcie zagadkę:

Jest takie miejsce, gdzie książka czeka i bardzo się cieszy, gdy ujrzy człowieka. (biblioteka)

Większość z Was już była w szkolnej bibliotece i wypożyczała książeczki, które czytaliście w domu.                            Przypomnijcie sobie, jakie zasady obowiązują w bibliotece Czy to biblioteka? i zobaczcie, jak po raz pierwszy pojawiła się tam nowa czytelniczka Świnka Peppa odc 108 Biblioteka

Spróbujcie wyjaśnić powiedzenie, że książka jest przyjacielem człowieka.

Zapiszcie notatkę do zeszytu: Książka pomaga w zdobywaniu wiedzy. Uczy właściwego zachowania. Rozśmiesza, gdy jesteśmy smutni. Jest naszym przyjacielem.

Ćwiczenia w mówieniu wzbogacające słownictwo.

Porozmawiajcie o rodzajach książek, z których korzystają uczniowie, np. lektura, podręcznik, słownik, encyklopedia, atlas. Wyjaśnijcie czym one się różnią.

Podajcie jak najwięcej określeń jaka może być książka (np. ciekawa, przygodowa, interesująca, fascynująca). Omówcie ćwiczenie 1 z podręcznika na str. 39. A teraz weźcie do ręki ulubioną książkę z własnej biblioteczki. Sprawdźcie, jakie informacje znajdują się na okładce? Macie rację – znajduje się tam między innymi tytuł książki. Dzisiaj poznacie nowy znak: cudzysłów. To właśnie w cudzysłowie zapisujemy tytuły.                                             Uwaga rodzice! Należy zapobiegać utrwaleniu nieprawidłowej formy wyrażenia w cudzysłowiu. Warto dzieciom głośno, kilkakrotnie powtórzyć zdanie: Tytuł książki zawsze piszemy w cudzysłowie.                                             Uzupełnijcie zdania w ćwiczeniu 2 str. 39 i przepiszcie je do zeszytu. Zapamiętajcie informację znajdującą się           w ramce na dole strony. Wykonajcie ćwiczenie 1 – 2 w ćwiczeniówce na str. 37.                                               Pokolorowane zdania z ćwiczenia 2 przepiszcie do zeszytu. Proszę zróbcie zdjęcie i prześlijcie do środy                     tj. 20. 05. 2020 r.

edukacja matematyczna – 1 godz.                                                                                                                                               Na bieżąco i systematycznie utrwalajcie wiadomości i umiejętności matematyczne. Wykonajcie zadania 4 – 6          w ćwiczeniówce do matematyki na str. 61.                                                                                                                               zajęcia komputerowe – 1 godz.                                                                                                                                       Poproście rodziców, żeby przeczytali Wam zagadnienia dotyczące tematu: Przyszła wiosna – piszemy w Paincie    – podręcznik do informatyki str. 46. Dla lepszego zrozumienia tematu obejrzyjcie filmik Paint tekst

Teraz samodzielnie przeczytajcie wiersz zamieszczony na str. 47 i podkreślcie w nim zieloną kredką nazwy roślin,    a czerwoną kredką – nazwy zwierząt.

Pamiętajcie, że zmiany w tekście (rozmiar, kolor, rodzaj czcionki, miejsce położenia tekstu) można wprowadzić tylko wtedy, kiedy widoczna jest przerywana ramka wokół tekstu.

Wykonajcie ćwiczenia 1 – 2 umieszczone na płycie:

„Wiosenna przyroda” – podpiszcie zwierzęta i rośliny widoczne na ilustracjach (wierzba, róża, pszczoły, wilga, czapla, bocian, śliwa, czeremcha).

„Kierunki” –  ćwiczenie polega na kolorowaniu strzałek i podpisywaniu kierunków.

Za poprawne wykonanie ćwiczeń otrzymujecie dziesiątą naklejkę stanowiącą element tajnego hasła. Powodzenia!

 

Pozdrawiam Was serdecznie i życzę miłego dnia 🙂

Przejdź do treści