Krążenie wody w przyrodzie.

Dzień dobry !

E. polonistyczna.

Temat zajęć: Krążenie wody w przyrodzie. Przyjrzyjcie się schematowi obiegu wody w przyrodzie ( ćw. 1 s. 39 – podr.). Zapiszcie w zeszycie: Chmury oziębiają się , skraplają w postaci deszczu, śniegu; część wsiąka  w ziemię , część spływa kanałami do rzek; pozostała woda paruje , unosi się i ponownie tworzy chmury. Poszukajcie w internecie filmu o krążeniu wody w przyrodzie i obejrzyjcie. W ćwiczeniówce wykonajcie ćw. 6, 7, 8 s. 41. Następnie zróbcie ćw. ze strony 40 – 41 (” Potyczki ortograficzne” – Wyrazy z “ch” wymiennym na “szlub “s“).

E.matematyczna.

Temat zajęć: Porównywanie liczb wielocyfrowych. Zapiszcie w zeszycie:

5 000 < 50 000          45 000 > 4 500     34 000 > 3 400      700 < 7 000        80 000 = 80 000

Ćw. Porównaj liczby i wstaw odpowiedni znak <, >, =.

40 ?  400 ,        4 000  ? 40 000,          90 000  ?  100 000,               72 000 ?  3 400,           15 000  ?  1 600,

550 ? 55 000,    60 000 ? 7 000,        100 000 ? 99 000,                   8 000 ? 80 000

Z dwóch liczb większa jest ta liczba, która w zapisie ma więcej cyfr.

Wykonaj i zapisz w zeszycie ćw. 5 s. 55 ( podr.)

Zaj. plast.

” Jezioro w słoiku”.

Przygotuj: słoik, muszelki, farby, modelinę, piasek,

-namaluj na słoiku niebieskie fale,

-z modeliny uformuj rybki, ślimaki i inne zwierzęta żyjące w jeziorze,( pozostaw je do wyschnięcia),

-na dno słoika wysyp trochę piasku, ułóż na nim muszle i zwierzątka z modeliny,

-wlej wodę , zakręć mocno zakrętkę. Twoje małe jezioro jest gotowe.

( Jeżeli, ktoś nie ma w/w materiałów może narysować rośliny i zwierzęta żyjące w jeziorze.).

Pozdrawiam Zofia Macias

e. pol.   –    2 godz.

e. mat.   –    1 godz.

zaj. plast.  – 1godz.

 

 

 

 

 

Przejdź do treści