Marzec, tydzień 4 Wiosenne przebudzenia
Dzień 2 Oznaki wiosny
♥ Oznaki zimy, oznaki wiosny – zabawa inspirowana wierszem Iwony Róży Salach Znak wiosny.
• Powitanie – zabawa Witamy się.
Dzieci stoją w różnych miejscach sali. Na dany znak witają się z jak największą liczbą kolegów, podają im rękę i mówią np. Cześć.
• Słuchanie wiersza.
Wielkie zmiany dziś w ogrodzie,
nie zobaczysz ich na co dzień.
Czy słyszycie, dzieci?
Woda z dachu ciurkiem leci:
kapu, kap, chlapu, chlap,
to na pewno wiosny znak!
Młoda trawa już urosła
i w ogrodzie się zieleni,
taka tylko rośnie wiosną,
odcieniami aż się mieni.
Tam pod płotem jeszcze śnieg,
a w nim co to? Kwiatek?
To przebiśnieg, a więc wiosna.
Wiosna rządzi światem.
Na stodole w wielkim kole
stoi biały bociek,
a skowronek tuż nad boćkiem
śpiewa słodko w locie.
A więc, skoro takie zmiany
zachodzą na świecie,
to na pewno przyszła wiosna,
wiosna przyszła przecież!
• Rozmowa na temat wiersza.
R. pyta dzieci: Jakie znaki wiosny były wymienione w wierszu? Chętne dzieci wypowiadają
się. R., w razie potrzeby, zadaje pytania szczegółowe i uzupełnia ich wypowiedzi.
♥ Zabawa ruchowa – Znak wiosny.
Bębenek, obrazki przedstawiające kroplę wody, trawę, przebiśnieg, bociana, skowronka.
Dzieci biegają na palcach w ustalonym kierunku, zgodnie z rytmem wygrywanym na bębenku. Podczas pauzy w grze R. pokazuje obrazek. Dzieci uważnie przyglądają się temu, co jest na nim przedstawione, i wykonują ruchy według instrukcji R., np.
Dzieci:
kropla wody kucają i pukają opuszkami palców w podłogę,
trawa unoszą ręce w górę i poruszają palcami dłoni,
przebiśnieg kucają, powoli wspinają się na palce, powoli unoszą dłonie w górę,
bocian chodzą po sali z wysokim unoszeniem kolan, prostują ręce, uderzają
dłonią o dłoń i wypowiadają sylaby: kle, kle,
skowronek biegają po sali w jednym kierunku i poruszają rękami jak ptak skrzydłami.
♥ Zabawa ruchowa z zastosowaniem rymowanki – Znak wiosny.
Dzieci z R. stoją i wyśpiewują na dowolnym fragmencie melodycznym słowa rymowanki:
Przyszła do nas wiosna,
oj, tak, tak, oj, tak, tak.
W ogródeczku widać
wiosny znak, wiosny znak.
Potem biegają, szukają, wracają do R, informując go, jaki znak wiosny odnalazły w ogrodzie przedszkolnym.
♥ Dobrze wiemy, że do dobrej zabawy nie potrzebne są drogie, wymyślne zabawki, ani inne akcesoria. Najlepsze są te najprostsze zabawy, ale sprawiające nam dużo radości. Dziś zaproponuje wam zabawę W chowanego. W domu jest dużo więcej miejsca i dużo zakamarków. Sądzę, że zabawa w chowanego będzie super pomysłem. Zaproście do niej rodziców i rodzeństwo. Miłej, udanej zabawy.
Drodzy rodzice zachęcam Was, abyście w najbliższym czasie wspierali swoje dzieci i korzystali z materiałów, które Wam proponuję. Postaram się, kiedy dzieci będą w domu, bez kontaktu rówieśnikami, przesyłać Wam najlepsze pomysły, które urozmaicą naszym Krasnoludkom czas. Zachęcam do wspólnego czytania.
Jak wielkie korzyści płyną z czytania nie trzeba nikogo z państwa przekonywać:
– czytanie zaspokaja wszystkie potrzeby emocjonalne dziecka,
– wspiera jego rozwój psychiczny, intelektualny i społeczny,
– przynosi ogromną radość i pozostawia cudowne wspomnienia .
– poszerza swoje słownictwo, używa bogatszego i piękniejszego języka.
Proszę, wybierzcie wspólnie książkę, usiądźcie wygodnie i przenieście się w świat wierszy, bajek i niezwykłych przygód.
Dziś zamieszczam dla dzieci, mój ulubiony, wiosenny wiersz
Wiosna autor Danuta Wawiłow
Idzie wiosna po świecie,
piszą o niej w gazecie.
Ma zziębnięte paluszki
i we włosach kwiatuszki.
Biega boso po trawie,
trzyma ptaki w rękawie.
• Propozycja pracy plastycznej: Wiosna – technika dowolna,
można też wydrukować kolorowankę przedstawiającą wiosnę i pięknie pokolorować .
Dobrego dnia.
Wychowawca Jolanta Prostak
Comments are closed.