Wskazówki do zadań z poniedziałku – sprawdź, czy poprawnie wykonałeś zadania:
Zadanie 7/203 (podręcznik)
np. ten tłuczek, ten chłopiec, to biurko, ta kobieta, to krzesło, ta papuga, ten kot, to jajko, ta książka
Zadanie 8/203 :
sól (r. żeński), pieprz (r. męski), noże (r. męski)
czas (r. męski), wskazówki (r. żeński), cyfry (r. żeński)
naczynia (r. nijaki), pietruszka (r. żeński), marchew (r. żeński)
Zadanie 14/46 (zeszyt ćwiczeń)
ta: klamka, betoniarka, miotła, skrzynka
to: słońce, wiadro, krzesło, drzewo
ten: kosz, rower, samochód, wózek, papier
Zadanie 16/48
– bałwana A lepiły dziki, zające/ (ten) zając, (ten) dzik
– bałwana B lepiły kaczki, myszy/ (ta) kaczka, (ta) mysz
– bałwana C lepiły prosięta, kocięta/ (to) prosię, (to) kocię
zadanie 17/48
a) rzeczowniki: deszcz, Asia, Ania, czas, pokoju, atlas, zwierzętach, dziewczynek, akwarium, świnką, świnki, Ameryki, Peru
b) zwierzętach – Ms., r. nijaki /to zwierzę
świnki – M., r. żeński/ ta świnka
Temat lekcji: Jak napisać przepis?
Wykonaj ustnie zadania wstępne, s. 204 (podręcznik). Zapoznaj się z przepisami zamieszczonymi na stronach 204 -205.
(pamiętaj o bezpiecznym zachowaniu się w kuchni – o przestrzeganiu zasad higieny oraz bezpiecznym posługiwaniu się niektórymi narzędziami (np. nóż) i urządzeniami (np. kuchnia gazowa, elektryczna)
Pomocne konstrukcje składniowe, np. ” Każdy przygotowujący posiłki powinien…”; „Przygotowanie … wymaga …”; „Jeśli się posługujesz …, musisz…”; ” Zanim rozpoczniesz …, upewnij się (sprawdź) …”; „Pamiętaj o …”; „Nie zapomnij o …”
Stosuj formy trybu rozkazującego, np. „Przygotuj …”; „Posługuj się …”; „Upewnij się …”; „Sprawdź …”
Wykonaj zadania 1 – 5 , s. 18-20 (zeszyt ćwiczeń, cz. 2). Prześlij do mnie stronę 19 i 20 do godz. 20.
W czwartek mamy 2 lekcje zgodnie z planem.
Comments are closed.