Język polski. O wartościach.

Dzień dobry 🙂 Dziś wspólnie dokończymy rozmowę na temat utworu, który analizowaliśmy wczoraj. Oto plan działania:

  1. Godz. 12.00 – rozpoczęcie zajęć.
  2. Sprawdzenie pracy domowej. Przypomnę, że mieliście zastanowić się, jakie wartości są ważne dla osoby mówiącej w utworze.
  3. Omówimy te wartości, zastanowicie się, które z nich są ważne dla was.
  4. Spróbujemy zastanowić się, jakiego języka używa twórca tekstu i dlaczego tak się dzieje. (Przypomnę, że jest to utwór rapowy, więc język może też być specyficzny).
  5. Będą dwie prace do samodzielnego wykonania. Jedna to rozprawka, której nie zdążyłam wam zadać wczoraj. Polecenie tu: Wybierz bohatera lub bohaterów dowolnej lektury obowiązkowej i napisz, jakie wartości były dla niego ważne a jakie są ważne dla ciebie. Postaraj się wykazać dobrą znajomością utworu (rozprawka – co najmniej 200 słów). Termin: do 4 maja wieczorem, do ok.20. a druga jest związana z tym, że dziś obchodzimy Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich. Oto polecenie: Zadanie do wykonania: Dziś jest Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich, w związku z tym proszę was o pomoc w przygotowaniu jutrzejszej lekcji. Wybierz jedną książkę (nieważne, czy ją czytałeś dawno czy nie) przygotuj w ciekawy sposób informacje o niej. Może to być: 1. Plakat. 2. Rysunek. 3. Fotografia okładki czy ilustracji z utworu, 4. Ważne: umieść podstawowe informacje o utworze, o czym jest, dlaczego utkwiła Ci w pamięci. 5. To może być książka, którą chciałeś przeczytać, ale się zawiodłeś, nie spełniła Twoich wymagań. Uzasadnij, dlaczego. Być może jeszcze kiedyś do nie wrócisz. 6. Twoja prezentacja ma się zmieścić na 1 góra 2 zdjęciach. 7. To, co przygotujesz, będzie prezentowane na grupie. 8. Najciekawsze prezentacje będą hojnie nagradzane ocenami celującymi!
  6. Godz. 12.40 – zakończenie zajęć.
Przejdź do treści