Dzień dobry :) Dziś wspólnie dokończymy rozmowę na temat utworu, który analizowaliśmy wczoraj. Oto plan działania:
- Godz. 12.00 – rozpoczęcie zajęć.
- Sprawdzenie pracy domowej. Przypomnę, że mieliście zastanowić się, jakie wartości są ważne dla osoby mówiącej w utworze.
- Omówimy te wartości, zastanowicie się, które z nich są ważne dla was.
- Spróbujemy zastanowić się, jakiego języka używa twórca tekstu i dlaczego tak się dzieje. (Przypomnę, że jest to utwór rapowy, więc język może też być specyficzny).
- Będą dwie prace do samodzielnego wykonania. Jedna to rozprawka, której nie zdążyłam wam zadać wczoraj. Polecenie tu: Wybierz bohatera lub bohaterów dowolnej lektury obowiązkowej i napisz, jakie wartości były dla niego ważne a jakie są ważne dla ciebie. Postaraj się wykazać dobrą znajomością utworu (rozprawka – co najmniej 200 słów). Termin: do 4 maja wieczorem, do ok.20. a druga jest związana z tym, że dziś obchodzimy Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich. Oto polecenie: Zadanie do wykonania: Dziś jest Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich, w związku z tym proszę was o pomoc w przygotowaniu jutrzejszej lekcji. Wybierz jedną książkę (nieważne, czy ją czytałeś dawno czy nie) przygotuj w ciekawy sposób informacje o niej. Może to być: 1. Plakat. 2. Rysunek. 3. Fotografia okładki czy ilustracji z utworu, 4. Ważne: umieść podstawowe informacje o utworze, o czym jest, dlaczego utkwiła Ci w pamięci. 5. To może być książka, którą chciałeś przeczytać, ale się zawiodłeś, nie spełniła Twoich wymagań. Uzasadnij, dlaczego. Być może jeszcze kiedyś do nie wrócisz. 6. Twoja prezentacja ma się zmieścić na 1 góra 2 zdjęciach. 7. To, co przygotujesz, będzie prezentowane na grupie. 8. Najciekawsze prezentacje będą hojnie nagradzane ocenami celującymi!
- Godz. 12.40 – zakończenie zajęć.
Comments are closed.