Język polski. Dziś jeszcze rozmawiamy o utworze B. Prusa “Katarynka”.

Dzień dobry 🙂 Dziś, po przerwie świątecznej, jak zwykle spotykamy się, by wspólnie popracować. Oto plan działania:

  1. Godz. 11.00 – rozpoczęcie.
  2. Zapis tematu: O czym ważnym mówi nowela B. Prusa pt. “Katarynka”?
  3. Wspólnie zastanowimy się nad cechami noweli (pomoże nam w tym zawartość podręcznika str. 315). Zapiszemy krótką notatkę na ten temat. Przykładowo może wyglądać tak: CECHY NOWELI: 1. Mała ilość bohaterów. 2. Niewiele wydarzeń, opowiedziana jest jedna historia (historia pana Tomasza, który pomaga niewidomej dziewczynce). 3. Utwór krótki. 4. Nowela zawiera PUNKT KULMINACYJNY – wydarzenie, które może
  4. życie bohaterów (pan Tomasz widzi i słyszy katarynkę, której melodia daje radość niewidomej dziewczynce).
  5. Zastanowimy się nad tym, w jaki sposób zmieniło się życie bohaterów utworu  i zapiszemy wnioski.
  6. Podsumowaniem pracy nad tym utworem będą rozważania, o czym ważnym mówi ten utwór. Wspólnie sformułujemy wnioski (np. Ze chodzi o pomaganie innym w potrzebie, o współczucie, które powinniśmy mieć dla innych, o tym, jakie jest życie osób niepełnosprawnych).
  7. Zakończenie zajęć – ok. 11.35.
  8. Powodzenia 🙂
Przejdź do treści