Dzień dobry. Temat dzisiejszej lekcji : A teacher is wearing a skirt.
ROZGRZEWKA: I’M WEARING….( MAM NA SOBIE…)
Używając powyższego zdania proszę powiedzieć kilka zdań o tym co macie na sobie. Możecie użyć słownictwa związanego z ubraniem, które już poznaliśmy i macie zapisane w zeszycie.
1. Pod tematem, który zapiszecie w swoich zeszytach, przepiszcie słownictwo str.58 ( od słowa ponytail do shirt )
ponytail- kucyk , kitka lub jak kto woli koński ogon :), rodzaj uczesania włosów
glasses – okulary
trousers – spodnie
uniform – mundurek
shirt – koszula
Następnie odsłuchać nagranie z tymi słówkami, które znajduje się na płycie dołączonej do podręcznika ( płyta numer 2, nagranie 7 ). Słuchamy minimum 2 razy i powtarzamy na głos. Staramy się zbliżyć do oryginału:).
2. W zeszycie ćwiczeń wykonajcie ćw.1.,s.70. Połączcie ze sobą fragmenty słów i podpiszcie nimi obrazki.
3. Wracamy do podręcznika :) str. 58.Przyglądamy się zdjęciu w ćw.1. WHAT CAN YOU SEE IN THE PICTURE?
( Co widzicie na zdjęciu ?), jakie angielskie słowa przychodzą wam na myśl, kiedy patrzycie na zdjęcie…school, pupils, children, girls, boys, uniform, skirt, teacher….
Tekst pod zdjęciem jest o małej szkole w Afryce, o dzieciach , które noszą szkolne mundurki, o nauczycielce – jej ubraniach, o jej uczesaniu. W nagraniu i tekście pisanym pojawiają się słówka wcześniej poznane oraz związane z tematem dzisiejszej lekcji, które też już macie w swoich zeszytach :).
Proszę włączyć nagranie ( płyta 2, nagranie numer 8 ) i odsłuchać 2 razy. Za drugim razem możecie zatrzymywać nagranie po każdym zdaniu i starać się je powtórzyć na głos.
4. Po wysłuchaniu ( przeczytaniu )sprawdźmy czy zrozumieliście tekst.
Zapiszcie proszę do zeszytu poniższe zdania i obok każdego napiszcie słowo YES ( zdanie prawdziwe )lub NO ( zdanie fałszywe ).
Are the chldren at school ?
Is the school in Poland?
Is there a teacher?
Are the children wearing uniforms?
5. Proszę wykonać ćw.2.,s.59 ( przeczytajcie zdania i wskażcie pasujący obrazek ).
6. Zeszyt ćwiczeń, ćw.3,s.71 ( popatrzcie na zdjęcia i otoczcie pętlą właściwe odpowiedzi na pytania. Powodzenia!
Comments are closed.