Dzień dobry :)
Edukacja polonistyczno – przyrodnicza – 1 godz.
Poproście rodziców o przeczytanie tekstu Wehikuł dziadka. Uważnie słuchajcie, a potem odpowiedzcie na pytania: Kto opowiada o przygodach z samolotem? Co najczęściej konstruuje dziadek? W co był wyposażony samolot dziadka? Co ludzie myśleli o nowym pomyśle dziadka? Jak długo trwała pierwsza podróż samolotem? Gdzie wylądował samolot, kończąc pierwszy lot? Czy dziadek go udoskonalił? Jak babcia nazwała dziadka? Czy ktoś z was domyśla się dlaczego? (Jeśli dzieci nie zgadną, rodzic informuje: 500 lat temu we Włoszech żył Leonardo da Vinci, bardzo mądry człowiek, wielki malarz, który był niezwykle dociekliwy. Przeprowadzał wiele badań, dokonał wielu odkryć, wykonał wiele projektów i konstrukcji. Zaprojektował maszynę latającą. To jego miała na myśli babcia, gdy nazwała dziadka Leonardem, ponieważ dziadek, podobnie jak słynny Włoch, stale coś konstruował).
Wspólnie ustalcie, jakie cechy powinien mieć konstruktor.
Dziadek z babcią oglądali świat z lotu ptaka, tzn. z bardzo dużej wysokości.
Postarajcie się wyjaśnić, co to znaczy oglądać świat z lotu ptaka i jak ten świat wygląda. Zastanówcie się co dziadek z babcią mogli widzieć podczas lotu? np. żółte łany zbóż, żółty nadmorski piasek, czerwone dachy, brązowe zaorane pola, czarne wstążki dróg, niebieskie morze, jezioro, niebieską rzekę.
Przypomnijcie sobie czym jest mapa. Mapa to obraz ziemi lub jej wybranego fragmentu, np. państwa,
przedstawiony na płaszczyźnie za pomocą umownych znaków: linii, kolorów, symboli itp.
Co można odczytać z mapy Polski? – praca z mapą.
Rozłóżcie mapę Polski albo zajrzyjcie tutaj Mapa Polski Waszym zadaniem będzie wyszukiwanie miejsc, których nazwy poda Wam rodzic. Przywołanymi miejscami mogą być: miejscowość, w której znajduje się szkoła, duże miasta np. Warszawa, Kraków, Gdańsk i inne, góry, rzeki, jeziora, morze. Następnie rodzic wskazuje dwa oddalone od siebie miasta i pyta, jak może wyglądać podróż z jednego miasta do drugiego (np. z Gdańska do Krakowa). Dzieci odczytują miasta na trasie. Ustalanie trasy podróży należy kilkakrotnie powtórzyć na przykładzie różnych miast.
Otwórzcie Elementarz odkrywców na str. 66 -67 i wykonajcie ćwiczenia 1 – 4 zawarte w temacie:
Poznajemy mapę Polski.
Edukacja muzyczna – 1 godz.
Posłuchajcie piosenki, dzięki której będziecie mogli utrwalić sobie kierunki na mapie.
„Mapa” piosenka dla dzieci – YouTube
Edukacja matematyczna – 1 godz.
Dzisiaj poznacie nową jednostkę pieniężną: grosz.
W Polsce mamy następujące monety groszowe: 1 gr, 2 gr, 5 gr, 10 gr, 20 gr, 50 gr.
Zapiszcie w zeszycie:
1 grosz zapisujemy w skrócie: 1gr
100 groszy to 1 złoty – 100 gr to 1 zł
Porozmawiajcie z rodzicami, co można zrobić, gdy mamy za mało pieniędzy. Wspólne definiowanie pojęcia dług. Próby odpowiedzi na pytanie, co powinna zrobić rodzina, gdy zabraknie jej pieniędzy na część wydatków np.: rodzina może np. zrezygnować z dodatkowych zakupów czy wyjazdu, oszczędzać energię, gaz, wodę. Dorośli członkowie rodziny mogą też poszukać dodatkowej pracy. Czasami rodzina pożycza pieniądze lub zaciąga kredyt w banku i to najmniej korzystne rozwiązanie, bo w przyszłości pieniądze trzeba będzie zwrócić.
Rodzina musi więc zarezerwować pieniądze na spłatę długu, co powoduje, że będzie miała wtedy jeszcze mniej pieniędzy na bieżące wydatki.
Wykonajcie ćwiczenia 1 – 4 w ćwiczeniówce na str. 76.
Edukacja techniczna – 1 godz.
Papierowa składanka – kilka podstawowych informacji na temat Unii Europejskiej – wydrukujcie obrazek i złóżcie kartkę, a powstanie zabawna łamigłówka origami, która na pewno Wam spodoba się. Obrazek do wydruku Papierowa składanka. Jeżeli nie możecie wydrukować, zróbcie sobie dowolną składankę origami.
Pozdrawiam Was serdecznie i życzę miłego weekendu :)
Comments are closed.