Dzień dobry
Temat: In the morning ( Rano ).
It’s time for a book , so open it! ( czas otworzyć książkę )- STRONA 60. Widzicie troje dzieci, które wykonują różne czynności rano.
Proszę przepisać te słowa, wyrażenia do zeszytu ( one znajdują się też w książce na str. 60 )
evening – wieczór, morning – rano , brush my teeth – szczotkować zęby , have breakfast – jeść śniadanie , have dinner – jeść obiad/ kolację, get dressed – ubierać się , wash – myć (się), wake up – obudzić się, bored – znudzony, early – wcześnie , I’d like to sleep late – Chciałby spać do późna , I’d like to stay up late – Chciałbym nie kłaść się do łóżka za późno.
Po przepisaniu, włącz nagranie numer 22 z płyty 2 – (CD2/22). Słuchaj i powtarzaj – 2 razy.
Wiecie już jakie znaczenie mają te słowa, więc teraz potraficie określić co te dzieci na stronie 60 robią.
Zatem na pytanie- WHAT IS THE GIRL DOING IN PICTURE 2? ( Co robi dziewczynka na zdjęciu 2 ?), odpowiemy – She is brushing her teeth.
EX.1
Postarajcie się dopasować zdjęcie do czynności dopisują poniżej słowa: picture 1, picture 2 lub picture 3 ( odpowiedzi zapisujemy w zeszycie)
brush my teeth-
watch TV-
have breakfast-
Włączcie nagranie 23 z płyty 2 – ( CD2/23). Uważnie słuchaj i wskazuj odpowiednie obrazki ( Listen and point to the right picture). Słuchamy 2 razy.
Ex2 Odpowiedz na pytania nauczyciela. Odpowiedzi zapisz w zeszycie.
What does Ben do every morning? ( Co Ben robi każdego ranka?)- wymień tylko same czynności
What do they do in the evening? ( Co oni robią wieczorem?)- same czynności
What is Ben’s favourite day? ( Jaki jest ulubiony dzień Bena?)- napisz nazwę dnia – dużą literą!
Popatrz na ćw.2 – Look , read and say ( Popatrz, przeczytaj i powiedz) . Nazwij czynności na wszystkich ilustracjach, wszystkie wykonywane rano i wieczorem.
Np. I get up in the morning. I have breakfast in the morning itd. podobnie z czynnościami , które możemy wykonywać wieczorem, tylko na końcu mówimy – in the evening, np. I have dinner in the evening. Ćwiczymy mówienie.
Proszę wykonać w zeszycie ćwiczeń następujące zadania: 1,2,3 strony 74 i 75. Cały czas utrwalamy słownictwo!!!
Powodzenia!
Comments are closed.