J. angielski

Dzień dobry

Temat: In the morning ( Rano ).

It’s time for a book , so open it! ( czas otworzyć książkę )- STRONA 60. Widzicie troje dzieci, które wykonują różne czynności rano.

Proszę przepisać te słowa, wyrażenia do zeszytu ( one znajdują się też w książce na str. 60 )

evening – wieczór, morning – rano , brush my teeth – szczotkować zęby , have breakfast – jeść śniadanie , have dinner – jeść obiad/ kolację, get dressed – ubierać się , wash – myć (się), wake up – obudzić się, bored – znudzony, early – wcześnie , I’d like to sleep late – Chciałby spać do późna , I’d like to stay up late – Chciałbym nie kłaść się do łóżka za późno.

Po przepisaniu, włącz nagranie numer 22 z płyty 2 – (CD2/22). Słuchaj i powtarzaj – 2 razy.

Wiecie już jakie znaczenie mają te słowa, więc teraz potraficie określić co te dzieci na stronie 60 robią.

Zatem na pytanie- WHAT IS THE GIRL DOING IN PICTURE 2? ( Co robi dziewczynka na zdjęciu 2 ?), odpowiemy – She is brushing her teeth.

EX.1

Postarajcie się dopasować zdjęcie do czynności dopisują poniżej słowa: picture 1, picture 2 lub picture 3 ( odpowiedzi zapisujemy w zeszycie)

brush my teeth-

watch TV-

have breakfast-

Włączcie nagranie 23  z płyty 2 – ( CD2/23). Uważnie słuchaj i wskazuj odpowiednie obrazki ( Listen and point to the right picture). Słuchamy 2 razy.

Ex2 Odpowiedz na pytania nauczyciela. Odpowiedzi zapisz w zeszycie.

What does Ben do every morning? ( Co Ben  robi każdego ranka?)- wymień tylko same czynności

What do they do in the evening? ( Co oni robią wieczorem?)- same czynności

What is Ben’s favourite day? ( Jaki jest ulubiony dzień Bena?)- napisz nazwę dnia – dużą literą!

Popatrz na ćw.2 – Look , read and say ( Popatrz, przeczytaj i powiedz) . Nazwij czynności na wszystkich ilustracjach, wszystkie wykonywane rano i wieczorem.

Np. I get up in the morning. I have breakfast in the morning itd. podobnie z czynnościami , które możemy wykonywać wieczorem, tylko na końcu mówimy – in the evening, np. I have dinner in the evening. Ćwiczymy mówienie.

Proszę wykonać w zeszycie ćwiczeń następujące zadania: 1,2,3 strony 74 i 75.  Cały czas utrwalamy słownictwo!!!

Powodzenia!

 

Przejdź do treści