Temat – Programujemy w języku Logo – program LOGOMOCJA
– sytuacje warunkowe
- Na poprzedniej lekcji poznaliście tworzenie procedur ( np sześciokąt, ośmiokąt, trójkąt itp )
oto sześciokąt :n
powtórz 6 [ np :n lw 60 ]
już
Możemy zastosować w procedurze sytuacje warunkowe ( jeżeli )
jeżeli warunek [ lista poleceń 1 ] [ lista poleceń 2]
co oznacza że jeśli warunek jest spełniony komputer wykona listę poleceń 1 a jeśli warunek nie jest spełniony komputer wykona listę poleceń 2
przykład
oto figura :x
jeżeli :x >0 powtórz :ile [ ośmiokąt ] [ trójkąt 80]
już
co oznacza że jeśli wywołując procedurę Figura podamy dowolną liczbę dodatnią komputer narysuje ośmiokąt a jeśli podamy zero lub liczbę ujemną komputer narysuje trójkąt równoboczny o boku 80
Wykonajcie samodzielnie ćwiczenia 12 ze strony 165.
oraz napisz dowolny program z wykorzystaniem sytuacji warunkowej i wyślij ją do mnie na adres janowski_irek@wp.pl
Miłej pracy
Comments are closed.