Informatyka

Temat – Programujemy w języku Logo – program LOGOMOCJA

– sytuacje warunkowe

  1. Na poprzedniej lekcji poznaliście tworzenie procedur ( np sześciokąt, ośmiokąt, trójkąt itp )

 

                        oto  sześciokąt  :n

                        powtórz 6 [ np :n  lw 60 ]

                       już

 

Możemy zastosować w procedurze sytuacje warunkowe ( jeżeli )

jeżeli warunek [ lista poleceń 1 ] [ lista poleceń 2]

 co oznacza że jeśli warunek jest spełniony komputer wykona listę poleceń 1   a jeśli warunek nie jest spełniony komputer wykona listę poleceń 2

 

przykład

                        oto  figura  😡

                        jeżeli  😡 >0 powtórz :ile  [ ośmiokąt ]  [ trójkąt 80]

                       już

co oznacza że jeśli wywołując procedurę Figura podamy dowolną liczbę dodatnią  komputer narysuje ośmiokąt a jeśli podamy zero lub liczbę ujemną komputer narysuje trójkąt równoboczny o boku 80

 

 

Wykonajcie samodzielnie ćwiczenia 12  ze strony 165. 

oraz napisz dowolny program z wykorzystaniem sytuacji warunkowej i wyślij ją do mnie na adres janowski_irek@wp.pl

 

Miłej pracy

Przejdź do treści