zsorytwiany@wp.pl (15) 864-75-12
  • BIP
  • ePUAP
ZSP Rytwiany ZSP Rytwiany
  • Szkoła
    • Aktualności
    • Historia szkoły
    • Patron
    • Baza i oferta szkoły
    • Dokumentacja szkolna
    • Kalendarium
    • Pedagog w szkole
    • Psycholog w szkole
    • Gabinet pielęgniarki
    • Biblioteka
    • Programy profilaktyczne
    • Publikacje nauczycieli
    • Doradztwo zawodowe
    • Projekty i programy
  • Uczeń
    • Plan lekcji
    • Wykaz podręczników 2020/2021
    • Osiągnięcia 2019/2020
    • Samorząd Szkolny
    • Stołówka szkolna
    • Ubezpiecznie
  • Przedszkole
    • Aktualności przedszkolne
    • Wykaz podręczników 2020/2021
    • Rekrutacja 2020/2021
    • Oferta przedszkola
    • Oddziały
    • Opłaty
    • Rada Rodziców Przedszkola
  • Dla rodziców
  • Kontakt
  • Zdalne nauczanie
    • I a+b logopedia
    • klasa I A
    • klasa I B
    • klasa II A
    • klasa II B
    • klasa III A
    • klasa III B
ZSP Rytwiany ZSP Rytwiany
  • Szkoła
    • Aktualności
    • Historia szkoły
    • Patron
    • Baza i oferta szkoły
    • Dokumentacja szkolna
    • Kalendarium
    • Pedagog w szkole
    • Psycholog w szkole
    • Gabinet pielęgniarki
    • Biblioteka
    • Programy profilaktyczne
    • Publikacje nauczycieli
    • Doradztwo zawodowe
    • Projekty i programy
  • Uczeń
    • Plan lekcji
    • Wykaz podręczników 2020/2021
    • Osiągnięcia 2019/2020
    • Samorząd Szkolny
    • Stołówka szkolna
    • Ubezpiecznie
  • Przedszkole
    • Aktualności przedszkolne
    • Wykaz podręczników 2020/2021
    • Rekrutacja 2020/2021
    • Oferta przedszkola
    • Oddziały
    • Opłaty
    • Rada Rodziców Przedszkola
  • Dla rodziców
  • Kontakt
  • Zdalne nauczanie
    • I a+b logopedia
    • klasa I A
    • klasa I B
    • klasa II A
    • klasa II B
    • klasa III A
    • klasa III B
Mar 19

Grupa 3-latki. Smerfy

  • 19 marca 2020
  • Mariola Wnuk
  • Aktualności przedszkolne

Grupa wiekowa – 3-latki    

„Nie martwcie się, jeśli Wasze dziecko powie, że się nudzi. Nie trzeba czuć się z tego powodu winnym ani zaraz sięgać po cały katalog rozrywek. Wystarczy uśmiechnąć się i powiedzieć: „Gratuluję! Jestem ciekaw, co w takim razie za chwile wymyślisz.”
Nuda nie trwa dłużej niż 20 minut. Jest to czas którego człowiek potrzebuje, żeby uwolnić się od nadmiaru bodźców z zewnątrz i wejść w kontakt z własna kreatywnością” – Jesper Juul

Temat tygodnia od 16.03 do 20.03.2020:

„ Marcowa pogoda”                                                  

➢ Wiersze , opowiadania na dany tydzień:

Kapu-kapu, pada deszcz,

wszystko mokre wkoło,
przez kałuże sobie skacz,

śmiejąc się wesoło. .

 

• Opowiadanie Ewy Stadtmüller  
Marcowa pogoda

– Niestety, znów mamy marcową pogodę – westchnęła pani, zapraszając swoją grupę do zajęcia miejsca na „zaczarowanym dywanie”. – Może wiecie, dlaczego akurat ten miesiąc płata nam takie figle? – Bo jest złośliwy? – zaczął się zastanawiać Bartek. – A może ma za mało siły, żeby pokonać zimę? – stanęła w obronie marca Joasia. – Albo po prostu… lubi, kiedy ciągle coś się zmienia – wzruszył ramionami Adaś. – Wyobraźcie sobie, że całkiem przypadkowo znalazłam odpowiedź na to pytanie – szepnęła tajemniczo pani, otwierając grubą książkę z bajkami. – Posłuchajcie. Zima już dawno powinna powędrować za siódmą rzekę i siódmą górę, a tu tymczasem sypnęło śniegiem, a mróz ścisnął tak, jakby to był grudzień, a nie marzec. – To niesprawiedliwe! – zdenerwował się deszcz. – Teraz miała być moja kolej! Wiosno!!! 145 Gdzie ty się podziewasz? – Nie uważasz, kochana, że najwyższa pora oczyścić nieco atmosferę? – zamruczał basem grzmot. – Chętnie się przyłączę! – zawtórował mu wiatr. – My też! – rozjaśniły się błyskawice. – Rozpętajmy wreszcie prawdziwą wiosenną burzę! – Jestem gotów! – zawołał ochoczo grad. – Poczekam, aż się wyszalejecie, i wtedy wyjdę na spacer – postanowiło słoneczko. – Uwielbiam przeglądać się w kałużach i kropelkach deszczu, które jeszcze huśtają się na listkach. Lubię, kiedy ptaszki, ćwierkając wesoło, suszą piórka, a dzieci biegają co sił, łapiąc na noski pierwsze wiosenne piegi. Tylko… gdzie ta Wiosna? – Witajcie, kochani! – rozległ się nagle wesoły, dźwięczny głosik. – Przepraszam za spóźnienie, ale utknęłam w zaspie. Zaraz wszystko naprawimy. Kto pierwszy chce mieć dyżur? – Ja!!! – zawołali wszyscy naraz. – To niemożliwe – zmarszczyła brwi Wiosna. – Zrobi się straszny bałagan. Pogoda zwariuje, a ludzie nie będą wiedzieli, jak się ubrać. Deszcz, wiatr, grad i słońce poszeptały chwilę między sobą i zgodziły się, że każdy powinien poczekać cierpliwie na swoją kolej. Niestety, jeszcze tego samego dnia deszcz nie wytrzymał i wpadł w sam środek słonecznej pogody, po czym – zawstydzony – znikł równie szybko, jak się pojawił. Inni natychmiast zaczęli go naśladować i zanim Wiosna zrobiła z tym porządek, minął cały marzec. – To dlatego marcowa pogoda ciągle się zmienia – zrozumiała wreszcie Ada. – Ludzie wiedzą o tym i dlatego na wszelki wypadek ubierają się na cebulkę – uśmiechnęła się pani – a wasze mamy dają wam do przedszkola pelerynki i parasole, nawet gdy rano jest ładnie. – O, chyba wygrywa słoneczko! – zauważyła Ola, zerkając przez okno

 

➢ Link do płyty i nr piosenki na dany tydzień

https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-olekiada

• piosenka nr  26. Pada deszcz (sł. i muz. Bożena Forma)

I.Pada deszcz kapu, kap, idą dzieci człap, człap, człap.
Idzie też Oli brat po kałużach człap, człap, człap.

Ref.: Dziś od rana deszczyk pada, z deszczem świetna jest zabawa.

II. Pada deszcz kapu, kap, wszyscy tańczą szlap, szlap, szlap.                                                                     I ja też, szlap, szlap, szlap, tańczę z deszczem chlap, chlap, chlap


➢
Ćwiczenie oddechowe
• Krople deszczu.

Wycięte krople deszczu, kałuże, słomki.

Dzieci zajmują miejsca przy stolikach. Przed każdym dzieckiem leżą wycięte z papieru małe krople deszczu. Na środku stolika . umieszcza się wyciętą z szarego brystolu kałużę. Zadaniem dzieci jest przeniesienie za pomocą słomki, bez użycia rąk, kropli deszczu na kałużę.

 

➢ Propozycje prac plastycznych
• Marcowy obrazek – rozdmuchiwanie barwnej plamy farby lub tuszu , dorysowywanie elementów tworzących jedną całość.
„Nie martwcie się, jeśli Wasze dziecko powie, że się nudzi. Nie trzeba czuć się z tego powodu winnym ani zaraz sięgać po cały katalog rozrywek. Wystarczy uśmiechnąć się i powiedzieć: „Gratuluję! Jestem ciekaw, co w takim razie za chwile wymyślisz.”
Nuda nie trwa dłużej niż 20 minut. Jest to czas którego człowiek potrzebuje, żeby uwolnić się od nadmiaru bodźców z zewnątrz i wejść w kontakt z własna kreatywnością” – Jesper Juul

Comments are closed.

Godło
Zespół Szkolno - Przedszkolny
im. Jana Pawła II w Rytwianach
28-236 Rytwiany
Szkolna 9/1
(15) 864-75-12
zsorytwiany@wp.pl
Dołącz do Nas
Bądź na bieżąco
BIP ZSP Rytwiany Dołącz do Nas na FB
Zespół Szkolno-Przedszkolny im.Jana Pawła II w Rytwianach
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zgoda