Dzień dobry.
Uczeń:
- wyjaśnia znaczenie terminu region
- wskazuje położenie swojego regionu geograficznego na mapie Polski
- przedstawia źródła informacji o swoim regionie
- charakteryzuje środowisko przyrodnicze własnego regionu oraz określa jego główne cechy na podstawie map tematycznych
- rozpoznaje skały występujące we własnym regionie
- prezentuje główne cechy struktury demograficznej ludności i gospodarki własnego regionu na podstawie wyszukanych danych statystycznych i map tematycznych
- przedstawia przyrodnicze i kulturowe walory własnego regionu
- projektuje trasę wycieczki krajoznawczej po własnym regionie na podstawie różnych źródeł informacji oraz własnych obserwacji terenowych
- wykazuje zależności między elementami środowiska geograficznego na podstawie obserwacji terenowych przeprowadzonych w wybranym miejscu własnego regionu
- dyskutuje na temat form współpracy między własnym regionem a partnerskimi regionami zagranicznymi, w tym euroregionami
przedstawia na przykładach osiągnięcia Polaków związanych z regionem w różnych dziedzinach życia społeczno-gospodarczego
Uczeń poprawnie:
- określa obszar utożsamiany z małą ojczyzną jako symboliczną przestrzeń w wymiarze lokalnym
- przedstawia źródła informacji o swojej małej ojczyźnie
- rozpoznaje w terenie główne obiekty charakterystyczne dla małej ojczyzny i decydujące o jej atrakcyjności
- przedstawia w dowolnej formie atrakcyjność małej ojczyzny jako miejsca zamieszkania i rozwoju określonej działalności gospodarczej na podstawie informacji wyszukanych w różnych źródłach
- projektuje na podstawie własnych obserwacji terenowych działania służące zachowaniu walorów środowiska geograficznego (przyrodniczego i kulturowego) oraz poprawie warunków życia lokalnej społeczności
identyfikuje się z małą ojczyzną i czuje się współodpowiedzialny
za kształtowanie ładu przestrzennego oraz za jej rozwój
Comments are closed.