Geografia. Klasa VII A. Temat: Poznaję region , w którym mieszkam. Moja mała ojczyzna

Dzień dobry.

Uczeń:

  • wyjaśnia znaczenie terminu region
  • wskazuje położenie swojego regionu geograficznego na mapie Polski
  • przedstawia źródła informacji o swoim regionie
  • charakteryzuje środowisko przyrodnicze własnego regionu oraz określa jego główne cechy na podstawie map tematycznych
  • rozpoznaje skały występujące we własnym regionie
  • prezentuje główne cechy struktury demograficznej ludności i gospodarki własnego regionu na podstawie wyszukanych danych statystycznych i map tematycznych
  • przedstawia przyrodnicze i kulturowe walory własnego regionu
  • projektuje trasę wycieczki krajoznawczej po własnym regionie na podstawie różnych źródeł informacji oraz własnych obserwacji terenowych
  • wykazuje zależności między elementami środowiska geograficznego na podstawie obserwacji terenowych przeprowadzonych w wybranym miejscu własnego regionu
  • dyskutuje na temat form współpracy między własnym regionem a partnerskimi regionami zagranicznymi, w tym euroregionami

przedstawia na przykładach osiągnięcia Polaków związanych z regionem w różnych dziedzinach życia społeczno-gospodarczego

Uczeń poprawnie:

  • określa obszar utożsamiany z małą ojczyzną jako symboliczną przestrzeń w wymiarze lokalnym
  • przedstawia źródła informacji o swojej małej ojczyźnie
  • rozpoznaje w terenie główne obiekty charakterystyczne dla małej ojczyzny i decydujące o jej atrakcyjności
  • przedstawia w dowolnej formie atrakcyjność małej ojczyzny jako miejsca zamieszkania i rozwoju określonej działalności gospodarczej na podstawie informacji wyszukanych w różnych źródłach
  • projektuje na podstawie własnych obserwacji terenowych działania służące zachowaniu walorów środowiska geograficznego (przyrodniczego i kulturowego) oraz poprawie warunków życia lokalnej społeczności

identyfikuje się z małą ojczyzną i czuje się współodpowiedzialny
za kształtowanie ładu przestrzennego oraz za jej rozwój

 

Przejdź do treści