Witam. Zaczynamy nowy i ostatni już dział w tym roku szkolnym.
Proszę zapoznać się z treścią tematu w podręczniku oraz wykonać zadania w zeszycie ćwiczeń.
Cele lekcji:
Uczeń:
- wyjaśnia znaczenie terminów: powódź, dolina rzeczna, koryto rzeczne, obszar zalewowy, sztuczny zbiornik wodny, retencja naturalna
- opisuje zjawisko powodzi
- wymienia przyczyny powodzi
- wskazuje na mapie Polski Dolny Śląsk oraz Małopolskę jako przykłady obszarów zagrożonych powodzią
- przedstawia największe powodzie w historii Polski i ich skutki
- ustala czynniki sprzyjające powodziom w Polsce,
- określa rolę sztucznych zbiorników wodnych w Polsce w systemie ochrony przeciwpowodziowej
analizuje i porównuje konsekwencje stosowania różnych metod ochrony przeciwpowodziowej oraz określa wpływ zabudowy obszarów zalewowych i sztucznych zbiorników wodnych na występowanie i skutki powodzi na przykładzie Dolnego Śląska i Małopolski
Pozdrawiam
Comments are closed.