Dzień dobry.
Dziś kolejny temat o krajobrazach.
Proszę zapoznać się z treścią tematu w podręczniku, wybrać kilka zadań z zeszytu ćwiczeń i je wykonać.
W tym tygodniu prac domowych nie musicie przesyłać.
Wiele korespondencji trafia do SPAM-U niestety i kopiowanie i skanowanie podejrzanej poczty zabiera troszkę czasu a więc bądźcie cierpliwi. Wszystkie prace zostaną ocenione.
Główne cele lekcji:
Uczeń:
- wyjaśnia znaczenie terminu pustynia
- wskazuje na mapie świata obszar występowania pustyń gorących
- wymienia największe pustynie świata i wskazuje je na mapie
- omawia na podstawie klimatogramu cechy charakterystyczne klimatu pustyń gorących
- opisuje rzeźbę terenu pustyń gorących
- omawia życie roślin i zwierząt w strefie pustyń gorących
- rozpoznaje na ilustracjach charakterystyczne rośliny i zwierzęta pustyń gorących
- opisuje życie mieszkańców oraz ich zajęcia w strefie pustyń gorących
- wskazuje na mapie świata obszar występowania pustyń lodowych
- omawia na podstawie klimatogramu klimat strefy pustyń lodowych
- charakteryzuje na podstawie ilustracji świat zwierząt Arktyki i Antarktyki
- omawia życie mieszkańców w strefie pustyń lodowych
porównuje strefę pustyń gorących ze strefą pustyń lodowych na podstawie ilustracji i tabeli
Poniżej linki , które mogą się Wam przydać:
https://epodreczniki.pl/a/pustynie/D1BSAZPPH
https://epodreczniki.pl/a/pustynia-lodowa/D1DTBgJNL
Pozdrawiam
Comments are closed.