Dzień dobry.
Dziś kolejny temat o krajobrazach.
Proszę zapoznać się z treścią tematu w podręczniku, wybrać kilka zadań z zeszytu ćwiczeń i je wykonać.
W tym tygodniu prac domowych nie musicie przesyłać.
Wiele korespondencji trafia do SPAM-U niestety i kopiowanie i skanowanie podejrzanej poczty zabiera troszkę czasu a więc bądźcie cierpliwi. Wszystkie prace zostaną ocenione.
Główne cele lekcji:
Uczeń:
- wyjaśnia znaczenie terminu pustynia
 - wskazuje na mapie świata obszar występowania pustyń gorących
 - wymienia największe pustynie świata i wskazuje je na mapie
 - omawia na podstawie klimatogramu cechy charakterystyczne klimatu pustyń gorących
 - opisuje rzeźbę terenu pustyń gorących
 - omawia życie roślin i zwierząt w strefie pustyń gorących
 - rozpoznaje na ilustracjach charakterystyczne rośliny i zwierzęta pustyń gorących
 - opisuje życie mieszkańców oraz ich zajęcia w strefie pustyń gorących
 - wskazuje na mapie świata obszar występowania pustyń lodowych
 - omawia na podstawie klimatogramu klimat strefy pustyń lodowych
 - charakteryzuje na podstawie ilustracji świat zwierząt Arktyki i Antarktyki
 - omawia życie mieszkańców w strefie pustyń lodowych
 
porównuje strefę pustyń gorących ze strefą pustyń lodowych na podstawie ilustracji i tabeli
Poniżej linki , które mogą się Wam przydać:
https://epodreczniki.pl/a/pustynie/D1BSAZPPH
https://epodreczniki.pl/a/pustynia-lodowa/D1DTBgJNL
Pozdrawiam
