Geografia. Klasa V B. Temat: Krajobrazy pustyń gorących i pustyń lodowych

Dzień dobry.

Dziś kolejny temat o krajobrazach.

Proszę zapoznać się z treścią tematu w podręczniku, wybrać kilka zadań z zeszytu ćwiczeń i je wykonać.

W tym tygodniu prac domowych nie musicie przesyłać.

Wiele korespondencji trafia do SPAM-U niestety i kopiowanie i skanowanie podejrzanej poczty zabiera troszkę czasu a więc bądźcie cierpliwi. Wszystkie prace zostaną ocenione.

Główne cele lekcji:

Uczeń:

  • wyjaśnia znaczenie terminu pustynia
  • wskazuje na mapie świata obszar występowania pustyń gorących
  • wymienia największe pustynie świata i wskazuje je na mapie
  • omawia na podstawie klimatogramu cechy charakterystyczne klimatu pustyń gorących
  • opisuje rzeźbę terenu pustyń gorących
  • omawia życie roślin i zwierząt w strefie pustyń gorących
  • rozpoznaje na ilustracjach charakterystyczne rośliny i zwierzęta pustyń gorących
  • opisuje życie mieszkańców oraz ich zajęcia w strefie pustyń gorących
  • wskazuje na mapie świata obszar występowania pustyń lodowych
  • omawia na podstawie klimatogramu klimat strefy pustyń lodowych
  • charakteryzuje na podstawie ilustracji świat zwierząt Arktyki i Antarktyki
  • omawia życie mieszkańców w strefie pustyń lodowych

porównuje strefę pustyń gorących ze strefą pustyń lodowych na podstawie ilustracji i tabeli

 

Poniżej linki , które mogą się Wam przydać:

https://epodreczniki.pl/a/pustynie/D1BSAZPPH

https://epodreczniki.pl/a/pustynia-lodowa/D1DTBgJNL

Pozdrawiam

Przejdź do treści