Geografia. Klasa V B. Temat: Krajobraz tajgi i tundry

Dzień dobry.

Cele lekcji:

Uczeń:

  • wyjaśnia znaczenie terminów: tundra, tajga
  • wskazuje na mapie świata położenie strefy tajgi
  • omawia na podstawie klimatogramu warunki klimatyczne w strefie tajgi
  • przedstawia główne cechy krajobrazu tajgi
  • charakteryzuje świat roślin i zwierząt w tajdze
  • rozpoznaje na ilustracji gatunki roślin i zwierząt charakterystyczne dla tajgi
  • przedstawia zajęcia mieszkańców tajgi oraz sposoby gospodarowania
  • opisuje budownictwo na obszarze tajgi
  • wskazuje na mapie świata położenie strefy tundry
  • charakteryzuje na podstawie klimatogramu klimat tundry
  • wyjaśnia znaczenie terminu wieloletnia zmarzlina
  • omawia świat roślin i zwierząt w tundrze
  • rozpoznaje na podstawie ilustracji gatunki roślin i zwierząt charakterystyczne dla tundry
  • omawia główne zajęcia ludności strefy tundry i prezentuje przykłady budownictwa w tundrze

porównuje krajobrazy stref tajgi i tundry

Proszę zapoznać się z materialem w podręczniku oraz wykonać zadanka w zeszycie ćwiczeń.

Prace przesylają uczniowie z nr 3, 7, 10,18

 

Poniżej przydatne linki:

https://epodreczniki.pl/a/tajga/D14zumSd0

https://epodreczniki.pl/a/tundra/D6h7Ld8uc

Przejdź do treści