Dzień dobry.
Cele lekcji:
Uczeń:
- wyjaśnia znaczenie terminów: tundra, tajga
- wskazuje na mapie świata położenie strefy tajgi
- omawia na podstawie klimatogramu warunki klimatyczne w strefie tajgi
- przedstawia główne cechy krajobrazu tajgi
- charakteryzuje świat roślin i zwierząt w tajdze
- rozpoznaje na ilustracji gatunki roślin i zwierząt charakterystyczne dla tajgi
- przedstawia zajęcia mieszkańców tajgi oraz sposoby gospodarowania
- opisuje budownictwo na obszarze tajgi
- wskazuje na mapie świata położenie strefy tundry
- charakteryzuje na podstawie klimatogramu klimat tundry
- wyjaśnia znaczenie terminu wieloletnia zmarzlina
- omawia świat roślin i zwierząt w tundrze
- rozpoznaje na podstawie ilustracji gatunki roślin i zwierząt charakterystyczne dla tundry
- omawia główne zajęcia ludności strefy tundry i prezentuje przykłady budownictwa w tundrze
porównuje krajobrazy stref tajgi i tundry
Proszę zapoznać się z materialem w podręczniku oraz wykonać zadanka w zeszycie ćwiczeń.
Prace przesylają uczniowie z nr 3, 7, 10,18
Poniżej przydatne linki:
https://epodreczniki.pl/a/tajga/D14zumSd0
https://epodreczniki.pl/a/tundra/D6h7Ld8uc
Comments are closed.