Maj, tydzień 1 Moja ojczyzna
Dzień 2 Godło Polski
Witajcie. Jak Wam minął poniedziałek? Mam nadzieje, że humory dopisują. Zaczynamy nowy dzień i nowe zadania :)
♥ Zapraszam do wysłuchania piosenki Jestem Polakiem.
https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM
♥ Na początku przypomnimy sobie te, czego nauczyliśmy się wczoraj.
– Mieszkamy w Polsce, więc jesteśmy… (Polakami)
− Czym dla Polaków jest Polska? (ojczyzną)
− R. wyjaśnia pojęcie ojczyzna. (To kraj w którym się urodziliśmy, miasta/wsie, w których
mieszkamy, gdzie ludzie rozmawiają w tym samym języku.)
− Jak wygląda nasze godło, nasza flaga?
♥ Układanie wzorów z biało-czerwonych prostokątów. Dla dziecka i R.: niebieska lub zielona kartka oraz kilka białych i czerwonych prostokątów. Dziecko dostaje swoją kartkę i zestaw białych i czerwonych prostokątów. R. układa na swojej kartce dowolny wzór z białych i z czerwonych prostokątów. Dzieci go oglądają i układają taki sam wzór na swoich kartkach.
♥ Jestem dobrym Polakiem – nauka na pamięć wiersza Iwony Fabiszewskiej Moja Ojczyzna.
Słuchanie wiersza. R. recytuje dziecku wiersz Iwony Fabiszewskiej Moja Ojczyzna.
Kocham moją ojczyznę,
bo jestem Polakiem.
Kocham Orła Białego,
bo jest Polski znakiem.
Kocham barwy ojczyste:
te biało-czerwone.
kocham góry i niziny,
każdą Polski stronę.
• Rozmowa na temat wiersza. R. pyta:
− Jak nazywa się nasza ojczyzna?
− Co to znaczy być Polakiem?
− Dlaczego kochamy orła białego?
− Jak wygląda nasze godło?
R. pokazuje dziecku na stronie internetowej mapę Polski. Obrysowuje palcem jej granice. Mówi, że to wszystko, co znajduje się między granicami, to jest Polska.
. • Nauka wiersza na pamięć.
♥ Karta pracy, cz. 2, nr 45.
Dzieci:
− odszukują wśród naklejek brakujące elementy obrazka, naklejają je w odpowiednich miejscach, podają nazwę przedstawionego symbolu Polski,
− kolorują pierwszą, trzecią i piątą koronę na żółto, a drugą i czwartą – na pomarańczowo,
− liczą, ile jest żółtych koron, a ile pomarańczowych koron.
♥ Flaga – ćwiczenie oddechowe.
Małe flagi wykonane z bibuły karbowanej przymocowanej do patyczka.
Dzieci nabierają powietrze nosem, następnie powoli wypuszczają je ustami, wprawiając
w ruch swoje flagi.
♥ Ćwiczenia grafomotoryczne Godło Polski po kropkach.
https://mojedziecikreatywnie.pl/sdm_downloads/godlo-polski-po-kropkach-grafomotoryka/
Pozdrawiam Was, życzę miłego dnia i pięknej zabawy.
Jolanta Prostak
Comments are closed.