Dzień dobry Krasnoludki : )

Kwiecień, tydzień 4                Dbamy o przyrodę
Dzień 3                                    Sadzimy rośliny

Spotykamy się w wyjatkowym dniu.  Dzisiaj obchodzimy Dzień Ziemi.  Dziś mamy sobie przypomnieć, że Ziemia jest domem ludzi , zwierząt i mamy wszyscy  o nią dbać. Nie zaśmiecać, segregować śmieci, dbać o rośliny i drzewa,  nie zatruwać powietrza i oszczędzać wodę. Jutro zajmiemy się segregowaniem śmieci.

 

Propozycje pracy na dziś.     :  )

♥   Ćwiczenie pamięci – Kwiaty ogrodowe.

Sylwety kwiatów ogrodowych, np.: hiacynta, tulipana, bratka, róży. (można wyciąć z gazet lub kolorowego papieru
R. układa na stole sylwety kwiatów, np.: hiacynta, tulipana, bratka, róży. Dzieci podają nazwy kwiatów uprawianych w ogrodzie i je liczą. Wskazują, który kwiat jest: pierwszy, drugi, trzeci, a który – czwarty. Następnie odwracają się, R. chowa sylwetę jednego kwiatu. Dzieci patrzą i odgadują, którego kwiatu brakuje, po czym odtwarzają początkowy układ kwiatów – dokładają odpowiedni kwiat.

 

♥    Na rabatce – zajęcia matematyczne.

Karta pracy, cz. 2, nr 39.

Dzieci:− odpowiadają na pytanie, czy znają kwiaty przedstawione na rysunku,
− nazywają kwiaty z pomocą osoby dorosłej.

♦  Ćwiczenia rachunkowe – Kwiaty na rabatkach.
3 koperty, w każdej kopercie 3 wąskie prostokąty i sylwety kwiatów: hiacyntów, bratków,
tulipanów, róż (od 1 do 3 sylwet każdego gatunku), w kolorach: białym, żółtym i różowym.)

R.omawia zawartość kopert, pokazuje sylwety kwiatów i je nazywa. Proponuje zabawę w sadzenie kwiatów na rabatkach.
–  Sadzenie kwiatów według kolorów płatków. Dzieci rozkładają prostokąty. Na każdym z nich układają kwiaty w danym kolorze. R. sprawdza poprawność wykonania zadania. Dzieci przeliczają kwiaty i mówią, ile kwiatów danego koloru rośnie na ich rabatkach.
–   Sadzenie kwiatów według gatunków. Dzieci sadzą kwiaty według gatunków: na każdej rabatce (każdym prostokącie) układają kwiaty danego gatunku. N. sprawdza poprawność wykonania zadania. Dzieci przeliczają kwiaty. Mówią, ile kwiatów danego gatunku zasadziły na swojej rabatce.
–  Sadzenie kwiatów według instrukcji R. Dzieci sadzą kwiaty według polecenia R., np.: Na każdej rabatce zasadźcie po 3 kwiaty. R. sprawdza poprawność wykonania zadania. Dzieci przeliczają kwiaty. Mówią, jakie kwiaty, jakiego koloru zasadziły na rabatce.
–  Sadzenie kwiatów według własnego pomysłu. Dzieci decydują jakie kwiaty zasadzą na każdej rabatce. Układają sylwety. Oglądanie kwiatowych ogrodów. Przeliczają ile kwiatów zasadziły na każdej rabatce. Nazywają kwiaty i określają ich kolory.

 

♥  Zabawa ruchowa    Bukiety.

Pomoce z poprzedniej zabawy, nagranie spokojnej melodii.
R.zaprasza dzieci do zabawy przy rozłożonych wcześniej rabatkach. Przy dźwiękach muzyki dzieci spacerują swobodnie po kwiatowym ogrodzie, omijając leżące sylwety. Na przerwę w muzyce podnoszą wysoko po jednym kwiatku i mówią jego nazwę. R. powtarza zabawę kilka razy. Na koniec zabawy dzieci tworzą bukiety – zbierają wszystkie kwiatki. Chętne dzieci z pomocą R. liczą w dostępnym dla siebie zakresie, z ilu kwiatów składają się ich bukiety.

 

Karta pracy, cz. 2, nr 39.

Dzieci:
− odszukują w naklejkach obrazki kwiatów,
− naklejają kwiaty tak, żeby ich liczba zgadzała się z liczbą kropek na skrzynkach,
− kolorują pierwszy kwiat na różowo, trzeci na pomarańczowo, a piąty – na fioletowo,
− kolorują pozostałe kwiaty wybranymi przez siebie kolorami.

 

♥   Stemplowanie palcem na temat:   Kwitnący ogród.

 

Dla  dziecka: kartka z narysowaną trawą i łodygami kwiatów, pojemniki z kolorową farbą, sznurek, spinacze do bielizny.Dzieci maczają palce w kolorowych farbach i kończą obrazek. Domalowują inne elementy przyrody, np.: motyle,słońce, chmury, drzewa. Po umyciu rąk z pomocą R. zawieszają gotowe prace na sznurku, za pomocą spinaczy do bielizny

 

♥  Zabawy manipulacyjno-konstrukcyjne z wykorzystaniem klocków.

Zadanie dla chętnych – proponuję kolorowanie   Krecik i kwiaty
https://miastodzieci.pl/kolorowanki/krecik-i-kwiatki/

 

Miłej zabawy. Pozdrawiam ciepło,      : )       Jolanta Prostak

Przejdź do treści