Kochani w nowym dniu mam dla Was nowe zadania :)
Na początek posłuchajcie wiersza-
• Słuchanie wiersza Bożeny Formy Dzieci dbają o środowisko.
W zgodzie z przyrodą
żyją wszystkie dzieci.
Kochają jasne słonko,
które na niebie świeci.
Często też dorosłym
dobry przykład dają –
w wyznaczonych miejscach
śmieci zostawiają.
R. pyta:
− Czy wy jesteście takimi dziećmi?
− Co jeszcze robicie, aby dbać o przyrodę?
– Jaka piękna jest przyroda – liczenie w zakresie pięciu.
• Tablica demonstracyjna nr 63.
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-aaplus-tablice/mobile/index.html#p=64
− Co przedstawia obrazek?
− Gdzie znajdują się motyle? (Na stokrotce, nad trawą…)
− Ile ich jest na obrazku? Pokażcie na palcach.
• Zabawa ruchowa z wykorzystaniem rymowanki.
Kolorowe krążki wycięte z papieru.
R. rozkłada na podłodze kolorowe krążki – stokrotki. Dzieci słuchają
rymowanki i ilustrują ją ruchem.
Nie łamią gałęzi,
dbają o rośliny,
podczas wycieczek do lasu
nie płoszą zwierzyny.
Lata motyl, lata,
lata nad stokrotką.
Usiadł na jej płatkach:
– Ach, jak tutaj słodko!
Dzieci:
biegają na palcach wokół krążków (stokrotek),
siadają na krążkach.
• Ciąg dalszy ćwiczeń z wykorzystaniem tablicy demonstracyjnej nr 63.
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-aaplus-tablice/mobile/index.html#p=64
− Odszukajcie na tablicy biedronki. Gdzie one się znajdują? (Na… pod… obok…).
• Zabawa z wykorzystaniem rymowanki o biedronce.
Biedroneczka dwukropeczka
po łodyżce chodzi
Nie dotykaj jej, kolego,
bo to jej zaszkodzi.
Dzieci dobierają się w pary z Rodzicem, stają naprzeciwko siebie i powtarzają tekst za R., w swoje dłonie, raz w dłonie partnera.
• Ciąg dalszy ćwiczeń z wykorzystaniem tablicy demonstracyjnej nr 63.
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-aaplus-tablice/mobile/index.html#p=64
− Ta roślina to koniczyna. Często rośnie na łące.
− Policzcie, ile kwiatów koniczyny jest na tablicy.
• Zabawa ruchowa kształtująca postawę ciała Kwiatek rośnie.
Tamburyn lub dowolna muzyka .
Dzieci w przysiadzie, z pochylonymi głowami, powoli, przy dźwiękach tamburynu- muzyki , podnoszą się do wyprostu, podnoszą ręce do góry.
– Wykonanie owadów (biedronki, żuczków) z materiałów odpadowych (różnych zakrętek).
• Rozmowa na temat: Czego potrzebują małe zwierzęta (owady), żeby żyć?
− Gdzie spotykamy motylki, biedronki, żuczki… czyli owady?
− Czego potrzebują, żeby żyć?
− Co by było, gdyby wyginęły rośliny?
− Czy ludzie powinni dbać o Ziemię
– nie zanieczyszczać powietrza,
wody, ziemi? Dlaczego?
• Tablica demonstracyjna nr 63
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-aaplus-tablice/mobile/index.html#p=64
• Posłuchajcie nazw małych zwierząt – owadów. Powtarzajcie je za mną.
• Podzielcie rytmicznie (na sylaby) z klaskaniem nazwy owadów
pokazywanych przeze mnie. (R. pokazuje zdjęcie, nazywa owada,
a dzieci dzielą tę nazwę na sylaby).
• Wykonanie pracy.
• Zabawa Co słyszymy?
Aby wzmocnić koncentrację podczas słuchania, należy wcześniej przeprowadzić ćwiczenia
oddechowe. Dzieci zamykają oczy i równomiernie oddychają, wyciągają ręce w bok
Potem powoli opuszczają ręce i wsłuchują się w ciszę.
Po upływie około 2 minut dzieci otwierają oczy i opowiadają o odgłosach, które słyszały,
starając się zidentyfikować źródła dźwięków.
Zadania dla Melanii i Lilianki :)
• Zabawa rozwijająca umiejętność kojarzenia – Wszystko ma swój znak.
R. mówi pierwszą połowę zdania, a dzieci dodają swoje propozycje jego zakończenia,
zwracając uwagę, jakie oznaki są znakami podanych sytuacji. Np. R. mówi:
Kiedy słońce zachodzi, dzieci: to znak, że zbliża się wieczór.
Kiedy niebo się zachmurzy… (to znak, że będzie burza).
Kiedy śnieg topnieje… (to znak, że zbliża się wiosna
Kiedy świeci słońce i pada deszcz… (to znak, że na niebie pojawi się tęcza).
Kiedy liście spadają z drzew… (to znak, że zbliża się jesień).
Kiedy pajęczyna się porusza… (to znak, że wpadła w nią mucha).
Kiedy pies warczy i szczerzy kły… (to znak, że jest zły).
Kiedy kot mruczy… (to znak, że jest zadowolony).
Kiedy dziecko ziewa i pociera oczy… (to znak, że jest śpiące).
Kiedy rośliny mają zwiędnięte kwiaty i liście… (to znak, że potrzebują wody).
Kiedy w pobliżu ulicy jest duży hałas… (to znak, że jeździ nią dużo samochodów).
Kiedy w powietrzu unosi się dużo dymu… (to znak, że jest ono zanieczyszczone).
Kiedy dziecko ma gorączkę… (to znak, że jest chore).
Kiedy martwe ryby pływają po powierzchni rzeki… (to znak, że jest ona zanieczyszczona).
- Zapraszam Was do obejrzenia filmu edukacyjnego Jak dbać o naszą planetę
https://www.youtube.com/watch?v=msyPppuj8yg
• Burza mózgów – Co mogą zrobić dzieci, by nie rosła góra śmieci? Dzieci wymieniają swoje pomysły na rozwiązanie problemu.
• Karta pracy, cz. 4, nr 5.
− Nauczcie się z R. rymowanki. Mówcie ją i rytmicznie
klaszczcie.
− Przeczytajcie z R, co można wrzucać do pojemników.
Narysujcie odpowiednie przedmioty.
Dzieci podają swoje propozycje, w jaki sposób można
wykorzystać odpady
– Zabawa muzyczno-ruchowa Ukryj się!
Nagranie nastrojowej melodii.
Dzieci poruszają się swobodnie po sali, przy dźwiękach nastrojowej muzyki. Kiedy słyszą
dźwięki głośne, nieprzyjemne dla uszu, przykucają i chowają głowy w ramionach, jakby
chciały się ukryć. Muzyka nastrojowa jest sygnałem do ponownego poruszania się.
– Z prawej strony, z lewej strony – ćwiczenia rozwijające orientację przestrzenną.
Dzieci maszerują po sali i wykonują polecenia, pokazują odpowiednią nogę według słów
rymowanki.
Hej, idziemy naprzód żwawo
nóżką lewą, nóżką prawą.
Hej, maszerujemy drogą
prawą nogą, lewą nogą.
I klaszczemy wciąż rękami
nad głowami, nad głowami.
Potem z lewej, z prawej strony,
no i podskok. Już zrobiony
Życzę Wam miłego dnia, pozdrawiam serdecznie. :)
Comments are closed.